تامین آب کشاورزی مهمترین دغدغه دولت برای مازندران است

منظور گفت: تامین آب کشاورزی مهمترین دغدغه دولت برای مازندران است چرا که این استان سهم برجسته‌ای در تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، داوود منظور - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز پنجشنبه(۲۸دی) در رامسر و در حاشیه مراسم بهره برداری از سد لشتو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد انحرافی لشتو که امروز به بهره‌برداری رسید یک نمونه از طرح‌های زودبازده تأمین آب کشاورزی است که طی ۲ سال اخیر و با ۳۷۰ میلیارد ریال اجرا شده و حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های باغی و کشاورزی منطقه را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: اجرای طرح‌های زیرساختی تأمین آب کشاورزی از آب‌های سطحی یکی از اقدامات ضروری برای رفع مشکل کشاورزان و کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و باغی است که به طو جدی در دستور کار دولت قرار دارد.
معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: بررسی‌ها و پیگیری‌ها برای تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای این قبیل طرح‌ها بر اساس اولویت‌بندی به طور مستمر در حال انجام است.
منظور گفت: با توجه به جایگاه مازندران در تولید محصولات کشاورزی کشور، توجه ویژه‌ای به تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های مهار آب‌های سطحی و تأمین آب کشاورزی این استان در دولت وجود دارد.

کد خبر 1744983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha