دوره آموزشی ائمه جماعات و مبلغین بومی استان زنجان برگزار شد

به گفته حجت الاسلام موسوی، دوره های آموزشی، شیوه های دعوت به نماز و جمعیت و فرزندآوری برای روحانیون و ائمه جماعات در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق سنوات گذشته و طبق ابلاغیه های  سازمان اوقاف و امور خیریه دوره آموزشی مبلغین بومی و ائمه جماعات استان زنجان با هدف ارتقای مهارت و دانش افزایی روحانیون، در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم علیه السلام با حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم برگزار شد.  


وی ادامه داد: در این دوره یکروزه مباحث و شیوه های دعوت فرزندان به نماز و رشد جمعیت و فرزند آوری با رویکرد خانواده پویا تدریس شد.


حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: ۴۰ نفر از مبلغین سطح استان که در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و همچنین روستاها و مدارس مشغول به فعالیت های تبلیغی و  فرهنگی هستند شرکت داشتند که در نهایت از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه برای شرکت کنندگان در دوره مدرک پایان دوره صادر خواهد شد.


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه گفت: هر ساله در مناسبت های مختلف سال نو، ماه مبارک رمضان، ایام دهه کرامت، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ماه محرم و صفر بیش از ۲۵ مبلغ اهل استان از مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه و ۲۰ مبلغ بومی در  امامزادگان و بقاع شاخص استان برای تبلیغ و ترویج دین و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی مختلف حاضر می شوند و علاوه بر امامزادگان در مدارس شهری و  مناطق روستایی نیز به تبلیغ و فعالیت می پردازند.  


به گفته وی، تاکنون ۱۹۱ نفر_روز حضور روحانیون از در مناطق مختلف استان توسط سامانه جامع موقوفات و امامزادگان ثبت شده است و هزینه های آن نیز از طریق درآمد موقوفات با نیات مرتبط و همچنین نذورات امامزادگان پرداخت می شود.

کد خبر 1745376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha