مراسم «ام داوود» در مشهد کجا بریم؟

مراسم معنوی ام داوود یکی از اعمال روز ۱۵ رجب است که فضیلت‌های زیادی برای آن ذکر شده است. در مشهد مقدس نیز علاوه بر حرم رضوی در چندین مسجد و محل دیگر نیز این مراسم برگزار می‌شود که در این گزارش معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یکی از برنامه‌های محوری ۱۵ رجب‌المرجب، برگزاری مراسم معنوی ام داوود است؛ این مراسم همه ساله علاوه بر حرم مطهر رضوی در برخی مساجد و مراکز و مدارس حوزه علمیه نیز برگزار می‌شود.

مسجد گوهرشاد؛ حرم

این مراسم معنوی؛ همچون سال‌های گذشته در آخرین روز اعتکاف و با حضور مومنان خداجو و معتکفین حاضر در مسجد گوهرشاد بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از ساعت ۱۲:۱۵ آغاز می‌شود.

قرائت بیش از چهار جزء از قرآن کریم از جمله اعمال ام داوود است، برنامه قرائت قرآن توسط قاریان برجسته و ممتاز دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی؛ رضا عابدین‌زاده، مهدی حسنی، رضا گلشاهی، مسعود پنجه، احسان محمدی، سعید قره‌داشی، جواد سلیمانی، امید حسین‌نژاد، محمد مهدوی، سید علی مومنیان، محمد مهدی گریوانی، جواد پناهی و روح‌الله هاشمی قرائت می‌شود.

مدرسه علمیه حضرت زینب(س)؛ بهجت

 مدرسه علمیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نیز مراسم ام داوود را پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار خواهد کرد. بانوان در این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و دعای ام‌داوود به راز و نیاز با معبود خود دست به دعا برمی‌دارند.

استاد محمدعلی واعظ موسوی در این مراسم به ایراد سخن پرداخته و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در ادامه به مدیحه‌سرایی و مرثیه خوانی می‌پردازد.

این مراسم شنبه ۷ بهمن‌ماه در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها واقع در خیابان آیت‌الله بهجت ۲۳، نبش چهارراه اول، سمت راست، پلاک ۴۸ برگزار خواهد شد.

مسجد فاطمیه؛ آزادشهر 

مسجد فاطمیه در امامت ۵۴ نیز برنامه قرائت دعای ام داوود را ویژه برادران خواهند داشت. این مراسم شنبه ۷ بهمن ساعت ۱۵و با نوای دلنشین حجت‌الاسلام عربی برگزار می‌شود.

حسینیه نصرت؛ ابن سینا

 مراسم پر فیض اعمال ام داوود روز شنبه از ساعت ۱۳ تا اذان مغرب در حسینیه نصرت واقع در خیابان ابن سینا ۱۰ نیز برگزار می‌گردد.

مدرسه علمیه حضرت رقیه(س)؛ عبادی

 قرائت دعای ام داوود و اعمال نیمه رجب امروز از ساعت ۱۴ الی اذان مغرب در مدرسه علمیه حضرت رقیه سلام الله علیها واقع در خیابان آیت الله عبادی ۱۸ حسین باشی ۶ ویژه خواهران برگزار می‌گردد.

مسجد پنجتن؛ اقدسیه

قرائت دعای پرفیض ام داود با نوای حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای برهانی ساعت۱۵ و ۳۰ دقیقه در اقدسیه ۴۱ شهید جهان بین ۷ مسجد و مجتمع فرهنگی پنج تن آل عبا علیهم السلام نیز برقرار است.

مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س)؛ امام رضا

ا مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) نیز ویژه برنامه شهادت حضرت زینب علیهاالسلام و مراسم دعای ام داوود را برگزار می‌کند.

برنامه‌ها این مدرسه شامل قرائت دعای ام داوود و اعمال وارده و سخنرانی و ذکر مصیبت است.

این مراسم از ساعت: ۱۲:۳۰ الی ۱۷:۳ در  خیابان امام رضا ۶۰ بین چهارراه ۴و۵ مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار می‌شود.

 مکتب نرجس؛ خیابان دانش

مکتب نرجسی‌ها نیز باحضور استاد شایسته خو و استاد رثائی ویژه خواهران این مراسم را برگزار خواهد کرد.

علاقه مندان در محدوده خیابان امام خمینی و ده دی  می‌توانند ساعت ۱۴:۰۰ به محل مکتب نرجس، واقع در خیابان علامه مصباح یزدی ۷ ابتدای خیابان استاد بانو طاهایی(ره) (انتهای دانش غربی) مراجعه کنند.

مسجد امام صادق؛ لادن

این مراسم در این مسجد با سخنرانی و قرائت دعا توسط حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و مداحی کربلایی محمد حسین صبوری، امروز ساعت ۱۴ در بلوار وکیل آباد ، روبروی لادن ۳۶ برگزار می‌شود. این مراسم همراه با پذیرایی افطار برای روزه داران خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 1746423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha