استفاده از زبان هنر راهکاری برای توسعه فرهنگ نماز

جعفر نیک نفس گفت: شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اولویت خود را برای توسعه فرهنگ نماز استفاده از زبان هنر می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۹ بهمن ماه) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در راستای اجرای مصوبات شورای اقامه نماز جنوب کرمان، تئاتر با موضوع نماز برگزار شد.

جعفر نیک نفس در حاشیه این برنامه، گفت: این تئاتر با همکاری مدرسه تربیت متوسطه دور اول به صورت پاتوقی در صبحگاه برای دانش آموزان برگزار شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این تئاتر، ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان با استفاده از ابزار هنر نمایش است.

وی افزود: تئاتر امروز با هنرنمایی ابراهیم عادی و منوچهر صبوری از  هنرمندان شهرستان جیرفت اجرا شد.

نیک نفس تصریح کرد: یکی از راه های مأنوس شدن دانش آموزان با مناسک دینی، استفاده از ابزار هنر به ویژه هنرهای نمایشی است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اولویت خود را برای توسعه فرهنگ، نماز استفاده از زبان هنر می داند.

وی اضافه کرد: برنامه های دیگری همچون مسابقات کتابخوانی با موضوع نماز و دوره های آموزشی مخصوص کارکنان نیز برگزار می شود و از ابزار هنرهای تجسمی مثل نقاشی و خط نیز برای توسعه فرهنگ نماز استفاده می شود.

نیک نفس عنوان کرد: انس با نماز تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی در سنین نوجوانی دارد.

کد خبر 1746822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha