افزایش ۲۰۰ کانون فرهنگی جدید در مساجد خراسان رضوی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: در طول اجرای طرح «باشگاه بچه‌های مسجد» در استان خراسان رضوی بیش از ۲۰۰ کانون جدید به مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسن افکار، در چهارمین نشست هم اندیشی ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ۹ مشهد که با موضوع برسی طرح «باشگاه بچه های مسجد» برگزار شد با اشاره به برگزاری طرح باشگاه بچه های مسجد اظهار کرد: باشگاه بچه های مسجد به دنبال توسعه شبکه نورانی مسجدی ها و تاسیس کانون‌های جدید در مساجد متقاضی است.

وی با تشریح جزئیات برگزاری باشگاه بچه های مسجد، تصریح کرد: در طول اجرای این رویداد در استان خراسان رضوی بیش از ۲۰۰ کانون جدید به مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد اضافه خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مساجد و متولیان و فعالان کانون های مساجد باید برای فرهم کردن فضای مسجد برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد و فعالیت های مسجدی تلاش کنند، گفت: ۱۲۰ هزار نفر به عنوان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد درحال فعالیت هستند که در طرح باشگاه بچه های مسجد به بیش از ۱۵۰ هزار نفر عضو فعال در سامانه بچه های مسجد خواهد رسید.

حجت الاسلام افکار  افزود: در اجرای این طرح که از ۷ بهمن ماه تا ۱۱ اسفندماه ادامه دارد، هر هفته بین کانون های فعال و اعضای فعال کانون قرعه کشی انجام خواهد شد و به کانون ها و اعضای فعال در سامانه بچه های مسجد جوایزی اهدا خواهد شد.

رونق مسجد با همکاری کانون و امام جماعت

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی حیدرزاده، معاون اجرائی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان با بیان اینکه مساجد ستاد اسلام هستند، گفت: ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با همدلی و همراهی فضای فعالیت های فرهنگی مساجد را رونق بدهند.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالان مسجدی برای مشارکت مردم در این انتخابات برنامه ریزی و اقدامات فعالانه داشته باشند و همه ما برای دعوت مردم برای شرکت در انتخابات تلاش کنیم.

گفتنی است در این نشست تعدادی از ائمه جماعات و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

پایان پیام/

کد خبر 1747662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha