جنبه های عملی مسجد دشمن را شکست می‌دهد

آیت الله عبادی گفت: مردم اگر بتوانند جنبه های عملی مسجد را توسعه دهند خانه خدا مرکز می‌شود و دشمن شکست می خورد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی عصر امروز (۱۷ بهمن) در دیدار با جمعی از جوانان و فعالان مساجد خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: تمام بحث های ما از علم و دانش و منبر و مسجد به خاطر رشد تمدن است، جامعه ای می تواند ادعای تمدن کند که مباحث زیادی را تحمل کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره مردمی که خون جوان ها را برای اهداف پست خود بدون مهابا می ریزند، گفت: تمدن، حقوق بشر، سازمان ملل، لاهه را می بینیم، سوابق دولت های استعمارگر را می بینیم که امروز به رسوایی رسیده اند.

وی افزود: مسجد باید به تمام فعلیت تحقق پیدا کند، اما ۱۴۰۰ سال با مسجد مبارزه شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: احیای دین وظیفه ما است، ۴۵ سال است که دشمن با همه گزینه های روی میز علیه ایمان واقعی، مسجد، مسلمانان مظلوم تلاش می کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه آرمان انقلاب، تمدن انقلاب است و اگر آن تمدن شیرین خود را نشان دهد، کار دنیا یکسره است، افزود: اما دشمن در دشمنی کارشناس است و تمام تلاش خود را می کند که تمدن تحقق پیدا نکند.

وی ادامه داد: شناخت ظرفیت های فراموش شده مساجد خیلی اهمیت دارد، هر کاری باید کارشناسی و دانش بنیانی باشد، در وضع موجود هر نقدی باشد همراه با پیشنهاد کارشناسی باید جمع آوری و از آن بهره برداری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم اگر بتوانند جنبه های عملی مسجد را توسعه دهند مسجد مرکز می‌شود و دشمن شکست می خورد.

به گفته آیت الله عبادی افزود: بعد از فلسطین، ایران لقمه اول دشمن بود اما انقلاب مانع شد، در کشورهایی که اروپایی ها رسوخ کردند تمام فرهنگ مردم را تغییر داده اند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال اختلاف، ربودن اموال مردم، شایعه پراکنی است و انسان های عقب مانده هم فرامین او را دنبال می کنند.

آیت الله عبادی افزود: اقبال لاهوری شاعر اهل تسنن و دانشمند و هندو بود که تحصیل کرده غرب بود اما این انسان ها قدرشناس بودند و ذوب فرهنگ غرب نشدند و دشمنی استعارگران را درک کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه گاندی هم گفته بود به پیروی از امام حسین علیه السلام شر استعمارگران را کم می کنم، افزود: ما هم می توانیم،آن هایی که آیه یاس می خوانند جوجه های استعمارگر و اروپایی ها هستند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: خراسان جنوبی در تمامی انتخابات برنده است و حضور با کیفیت دارد امیدواریم در این انتخابات هم همین‌گونه باشد.

کد خبر 1748611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha