لیست قطعی تایید صلاحیت شده ها ۱۹ بهمن از سوی شورای نگهبان اعلام می شود 

مهاجر گفت: لیست قطعی تایید صلاحیت شده های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از (١٩ بهمن) توسط شورای نگهبان اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدعلی مهاجر عصر امروز (سه شنبه ١٧ بهمن) در نشست خبری دهه مبارک فجر با اشاره به افزایش ٩ درصدی شعب اخذ رای در استان، گفت: انتخاب شعب اخذ رای یکی از وظایف هیئت اجرایی  است که در استان گلستان یک هزار و ۵١٣ شعبه مشخص و به تایید هیئت نظارت رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: اولین مانور انتخاباتی برگزار شد و در آن سه نوع ارتباط دستگاه های اهراز هویت و پنج  مدرک هویتی افراد در ۲۷ حوزه و ۷۷ شعبه انتخابیه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی از تایید صلاحیت ٣٧١ نفر از داوطلبان تا کنون خبر داد و گفت: این تعداد پس از چهار مرحله بررسی تایید شده اند که ۷۲ درصد از کل داوطلبان را شامل می شود.

مهاجر ادامه داد: از این تعداد افراد تایید صلاحیت شده، ۳۳۲ نفر مرد و ۳۹ نفر زن هستند. از نظر مذهب نیز، ۲۹۰نفر شیعه و ۸۱ نفر سنی هستند و از لحاظ قومیت ۲۶۴ نفر فارس، ۷۹ نفر ترکمن و ۲۷ نفر سیستانی و یک نفر بلوچ هستند.

وی اظهارداشت: از لحاظ گرایش سیاسی نیز ۱۰۴ نفر اصولگرا، ۶۰ نفر اصلاح طلب و ۲۰۷ نفر مستقل هستند. همچنین از نظر تحصیلات ۶۰ نفر مدرک دکترا، ۲۸۶ نفر فوق لیسانس، ۱۹ نفر لیسانس و ۶ نفر مدرک حوزوی دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: لیست قطعی تایید صلاحیت شده ها از (١٩ بهمن) توسط شورای نگهبان اعلام و پس از رسیدگی به اعتراضات در (۲ اسفند) لیست نهایی اعلام خواهد شد.

وی افزود: تبلیغات داوطلبان نیز از سوم اسفندماه آغاز و تا ۹ اسفند ادامه خواهد داشت.

مهاجر در خصوص داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: سه نفر از ثبت نام شدگان تایید صلاحیت شده اند که در زمان مقرر اعلام می شوند.

کد خبر 1748620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha