لزوم تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه از ظرفیت دانشجویی و تشکل‌ها در دانشگاهها در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات بهره گرفته شود گفت: تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرارگیرد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،حجت الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان گیلان در جلسه شورای فرهنگی دانشگاههای استان گیلان با موضوع « نقش و اثرگذاری دانشگاه ها در انتخابات » گفت: دانشگاهیان دانشگاههای گیلان باید ضمن بستر سازی مناسب توسط تشکل های استادان و دانشجویان و با دعوت از کاندیدا ها و بیان برنامه های پیشنهادی آنان، زمینه مشارکت را افزایش دهند.


رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای گیلان افزود: ظرفیت دانشجویی و تشکل‌ها در دانشگاهها بسیار موثر است و با در نظر گرفتن ظرفیت تشکل‌های اساتید متعهد و صاحب ایده می توان با تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاهها، زمینه‌سازی کرد.

همچنین در این جلسه محمد جلائی ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان مشکلات کشور ناشی از عدم آگاهی و ناتوانی مردم در مواجهه با شبهات مطرح شده از سوی دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی ، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور خصوصا اقتصادی در این است که ما در خودسازی و دشمن شناسی با مشکل مواجه هستیم.

وی ،ادامه داد: دهه فجر ، دهه جشن انقلاب است و ما باید از این فرصت برای بیان دستآوردهای آن استفاده کنیم و دانشگاهها باید در تجزیه و تحلیل و تبیین این دستآوردها برای نسل جوان ، کمک کنند.

جلائی با اشاره به نقش تاریخی ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی ، خاطر نشان کرد: هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که بتواند در خصوص مردم سالاری با جمهوری اسلامی مقایسه کند .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی ما در این است که در خودسازی و دشمن شناسی مشکل داریم .
جلائی با اشاره به انتخابات در پیش رو ، تصریح کرد: در ۱۱ اسفند ماه انشاالله همگی پای صندوق های رای حاضر خواهیم شد چرا که انتخابات امسال تجلی رقابت و مشارکت است و سلامت انتخابات مانند رقابت و مشارکت بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش خود را جهت تحقق این امر بکار خواهیم بست که در این بین دانشگاهها نقش بسیار مهمی را در تبیین دستآوردهای انقلاب اسلامی دارند که باید در دانشگاهها با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، تریبون های آزاد و ... پرده از چهره اصلی دشمنان بردارند تا با شناختی که جوانان پیدا می کنند، زمینه های مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲ فراهم آید.

لزوم تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها



در ادامه محمد دوستار ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: شورای فرهنگی دانشگاههای استان که در موضوعات مختلف، محلی است برای هم‌اندیشی و ارائه دیدگاه‌ها با توجه به اینکه ما ۱۱ اسفند ماه دو انتخاب مهم و سرنوشت ساز دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم باید با اتحاد و همدلی در این زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم.‌

وی ادامه داد: دانشگاه ها همیشه در امر انتخابات پیشگام بودند و برگزاری این گونه جلسات نوعی مشاوره فکری بین دانشگاه‌ها و حوزه های فرهنگی و ایجاد هم‌افزایی و پیگیری وحدت رویه در مشارکت حداکثری در تبیین موضوعات انتخاباتی در جامعه موثر باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، همچنین ادامه داد: هدف از برگزاری این گونه جلسات این است نشاط سیاسی در محیط‌های دانشگاهی ایجاد گردد و ما باید بتوانیم در این زمینه بستر سازی های لازم را انجام بدهیم. امروز دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۴ واحد و مراکز دانشگاهی و دارا بودن بیش از ۳۹۰۰۰ دانشجو در سراسر استان گیلان می تواند در ۱۴ دانشگاه مستقر در ۱۴ شهرستان ، با برگزاری جلسات مختلف با اقشار مردم و دانشجویان در دانشگاه‌ها ، اقدامات تحلیلی و تبیینی انتخابات را انجام دهند.

کد خبر 1748901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha