پشتیبانی کشور توسط توده‌های مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دشمن را مایوس می‌کند

امام جمعه کرمان راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند را دو آزمون بزرگ پیشِ روی ملت خواند که حضور پرشور توده‌های مردم در این دو عرصه دشمنان را مایوس می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه(۲۰ بهمن) یاد مرگ را یکی دیگر از اصول تربیتی از دیدگاه قرآن عنوان و بیان کرد: یادآوری مرگ بزرگترین اثر تربیتی در زندگی را به دنبال دارد که مانع از ظلم به دیگران، عدم تجاوز از حدود و میراندن امیال نفسانی، از بین بردن مسیرهای غفلت و... می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اگر تربیت نشویم و به یاد مرگ نباشیم اینطور نیست که جاذبه‌های دنیا نجات‌دهنده ما باشد که چه صاحب منصب‌هایی بیچاره شدند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک اعیاد شعبانیه؛ با اشاره به روز پاسدار گفت: پاسداران با کمک نیروهای مسلح و مردم، استکبار جهانی را به زانو درآورند و  دندان های عفریت آمریکا را در دهان او خُرد کردند؛ یکی از پاسداران شهید سلیمانی است که جبهه مقاومت را چنان قدرتمند کرد که یک گروه مجاهد پارتیزانی او امروز رژیم جعلی را چهار ماه زمین‌گیر و همه بسترهای شکست بزرگ را برای او فراهم کرده و سپاه حافظ دفاع از ارزش‌های اسلامی است که در این مسیر حرکت می‌کند.

امام جمعه کرمان همچنین به روز جانباز اشاره و تصریح کرد: جانبازان جان دادند تا انقلاب و ارزش‌ها بماند و نااهلان بر این کشور حکومت نکنند و کوچکترین آرامش را بر خود حرام کردند.

وی روز سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله تعالی را هم گرامی داشت و گفت: ایشان در وزارت اطلاعات حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و دستاورد بزرگی را به موساد که پیچیده ترین سرویس اطلاعاتی دنیا است اعلام کردند که در ۲۸ کشور و سه قاره نیروهای شما در رصد ما است و افتخار بزرگی است.

امام جمعه کرمان با اشاره به شکستن حکومت نظامی و به دنبال آن درهم کوبیده شدن رژیم طاغوت در ۲۲ بهمن ۵۷ به دستور امام و با حرکت میدانی و جهادی مردم؛ اظهار کرد: افتخارات بزرگی است که کشور در خود دید و ثبت کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب هم از درون و هم بیرون مراقب خود است تا از آرمان های خویش فاصله نگیرد؛ تصریح کرد: انقلاب در حالی وارد ۴۵ سالگی خود می شود که اجازه نداد نفوذ و نفوذی و هیچ جریانی به آرمان های انقلاب خیانت کند و از بیرون هم با دشمن به صورت جدی مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی جنس انقلاب را در حدوث و بقا و استمرار وابسته به دو اصل بزرگ حاکمیت دینی و سرمایه اجتماعی دانست و گفت: تا این دو اصل باشد انقلاب در همه صحنه ها پیروز است.

وی با افزودن این مطلب که اخلاق، معنویت، عدالت و توجه به خوبی ها باید در هر کسی که در هر رده‌ای در کشور مسئولیت می پذیرد وجود داشته باشد؛ افزود:  اگر کسی از این جنس نباشد انقلاب دیر یا زود او را پس می زند کما اینکه اتفاق هم افتاده است.

امام جمعه کرمان یادآور شد: مراقب اسلامیت نظام در راس جانشین امام زمان یعنی ولایت فقیه است که امام فرمود "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی وارد نشود" ولایت فقیه؛ تداوم حرکت نبوت و امامت و رسالت است و اولین اصل دفاع از ارزش‌های دینی و جاری شدن اخلاق در چهارچوب دین است که تا کنون انقلاب مراقب و مواظب است این اصل را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ مردم را اصل دیگری دانست که انقلاب را بوجود آورد و آن را حفظ خواهد کرد؛ گفت: فتنه سال گذشته همین دو اصل را نشانه رفت؛ ولایت که تجلی اسلامیت نظام است و سرمایه اجتماعی نظام یعنی مردم که تامین کننده جمهور هستند؛ جمهوری یعنی تجلی حضور و بروز مردم در صحنه‌ها لذا حفظ این دو اصل پرچم انقلاب را به دست حضرت ولی‌عصر خواهد داد و تا زمانی که این دو اصل حاکم هستند، دشمنی‌ها تاثیری نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: بشر این جنس انقلاب را در کره خاکی ندیده است که هم حمکرانی و حاکمان مقید به اصول دینی و ارزشی باشند و هم مردم پشتیبان؛ نیروهای مسلح هم در همین مسیر هستند و در این جایگاه قدرت را تبدیل به اقتدار کردند و اقتدار امروز ما مثال‌زدنی است.

وی راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند را دو آزمون بزرگ پیشِ روی ملت خواند که حضور پررنگ  در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر اسلامیت و جمهوریت ایران را به رخ دنیا خواهد کشید و حضور در انتخابات و رأی مردم و مشارکت بالا یعنی پشتیبانی کشور توسط توده‌های مردم هم بار دیگر دشمنان را مایوس می‌کند.

امام جمعه کرمان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ناتوانی نظم جهانیِ مورد ادعای آمریکا در اداره کردن دنیا؛ غزه را شاهد عینی این موضوع دانست و با اشاره به فرمایشات رهبری تاکید کرد: ملت‌ها وظیفه دارند با حضور در صحنه آنقدر به دولت‌ها فشار بیاورند تا آنان از رژیم صهیونیستی حمایت نکنند.

کد خبر 1749043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha