آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآنی مشهد برگزار شد

همزمان با گرامی داشت عید مبعث محفل انس با قرآن کریم و آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآنی به همت ستاد مردمی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی در مسجد کرامت مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سید محمد سلطانی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تجلیل از اساتید،مربیان و پیشکسوتان قرآن و قدر دانستن از تلاش ها و زحمات این عزیزان در توسعه اهداف و تربیت و پرورش جوانان و نوجوانانی که در عرصه داخلی و بین المللی در حفظ و تلاوت کتاب آسمانی برای کشور افتخار آفریدند باید در سطح کشور نهادینه شود و حتی این محافل فرا ملی و در سطح بین المللی مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه قرآن برگزار شود.

وی افزود: قرآن متعلق به همه جهان اسلام است و به قطع بزرگانی در سایر نقاط جهان در عرصه پرورش و تربیت کوشا بوده اند بنابر این معتقدم این فرهنگ تجلیل و قدردانی از معلمان و پیشکسوتان قرآنی باید به صورت همایش،جشنواره و آیینی به صورت بین المللی برگزار شود.

آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآنی مشهد برگزار شد

حجت الاسلام نظافت عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در این مراسم اظهار کرد: زیر بنا و ساختار انقلاب اسلامی قرآن است.

وی افزود: افتخار انقلاب اسلامی این است که قرآن را از ابعاد فردی، مناسکی و عبادی به سطح زندگی اجتماعی و به عنوان کتاب زندگی معرفی کرده است.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به این که باید به مربیان و تربیت کنندگان قرآن بها بدهیم گفت: وظیفه داریم جوانان را تشویق به پرسش و روحیه اندیشه ورزی و سوق دادن به محافل انس با قرآن کریم را در دلهایشان زنده کنیم چون قرآن کتاب راه زندگی است و شفاف راه روش زندگی را به آدمی می آموزد.

وی با اشاره به این که قرآن معجزه جاوید ودر هر عصری تازگی دارد گفت: قرآن معجزه های جدید و نشانه های حقانیت در سایه تدبر دارد واگر خوب بنگریم شفاعت و شکایت را به تفسیر در آموزه های آیات قرآنی فرا خواهیم گرفت.

آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآنی مشهد برگزار شد

در ادامه فخریان عضو هیات امنای ستادمردمی تجلیل و تکریم فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی نیز با اشاره به سابقه تاسیس و شکل گیری ستاد گفت: از ابتدای راه اندازی این محفل از ۶۲ پیشکسوت عرصه قرآن تقدیر و تجلیل به عمل آمده است که امیدواریم این روند در شهرستانها و الگویی برای سایر استانها قرار گیرد.

در پایان این مراسم به رسم ادب از ۳ استاد پبشکسوت عرصه قرآنی آقایان حاج مجید گوهری بازنشسته سپاه پاسداران، حاج اسد رحیمیان بازنشسته نیروی هوایی ارتش و حاج مجید کهنسال بازنشسته و فعال بازار با اهدای لوح تقدیر و قدر دانی به عمل آمد.

این مراسم به همت ستاد مردمی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 1749103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha