روشن کردن ۱۱۹۰ شمع در بین الحرمین

به مناسبت سالروز میلاد امام مهدی(عج) و به تعداد عمر آن حضرت، ۱۱۹۰ شمع در بیست و چهارمین جشنواره شمع در بین الحرمین روشن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، به مناسبت سالروز میلاد حضرت مهدی(عج)، فعالیت‌های بیست و چهارمین جشنواره سالانه شمع در باب قبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) آغاز به کار کرد.

این جشنواره با شعار (خوشا به حال منتظران در غیبت او) به همت آستان مقدس عباسی و حسینی با حضور مسئولان عتبات عالیات، شخصیت‌های دینی و رسمی و جمع کثیری از زائران آغاز شد.

به مناسبت سالروز میلاد حضرت مهدی(ع)، به تعداد سال‌های عمر آن حضرت، شمع روشن می‌شود وامسال یک هزار و ۱۹۰ شمع در بین الحرمین روشن شد.

این جشنواره با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری کرار المیاحی آغاز شد و سپس تولیت آستان مقدس حسینی و عباسی و شیخ احمد الصافی، سرپرست رئیس امور دینی آستان حسینی  سخنرانی کردند و به حاضران و امت اسلامی سالروز میلاد امام زمان(عج) تبریک گفتند.

سید عقیل الیاسری، رئیس اداره شعائر، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی گفت: در این جشنواره، فعالیت‌ها و بخش‌های مختلفی از جمله شعرخوانی با صدای تعدادی از شاعران و شاعران محبوب و مسابقه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد.

این جشنواره علاوه بر شعر خوانی گروهی شامل برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی بسیاری بود.

گفتنی است، جشن شمع یک سنت سالانه است که شامل روشن کردن شمع بر اساس سن امام زمان(ع) می‌شود.

به دلیل حضور میلیونی زائران در آستان مقدس عباسی و حسینی در سالروز میلاد حضرت مهدی(ع)، این جشنواره هر ساله در چهاردهم شعبان برگزار می‌شود.

کد خبر 1751445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha