نقش آخرالزمانی یاران سلمان

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان البرز با تاکید بر اینکه بن مایه انتظار در عصر غیبت، ‌امیدبخشی در تحقق حکومت مهدوی و موعود است گفت: امروز چشم بسیاری از ملت‌های مظلوم به ماست و انشالله این گام‌های آخر که به تعبیر رهبر معظم انقلاب به قله‌های پیشرفت رسیده‌ایم را با عزمی جدی‌تر برداریم.

حجت الاسلام محمد نمازی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با گرامیداشت نیمه شعبان و میلاد با سعادت ولی عصر اظهار داشت: وقتی خداوند انسان را خلق کرد او را تنها رها نکرد و یک ولی که در واقع حجت خداست برای ما قرار داد که پس از پیامبران و امامان آمدند که به دلیل قدرنشناسی انسان با غیبت امام زمان مواجه شدیم.
این کارشناس مذهبی افزود: در واقع سعادت و عافیت بشر در جامعه امکان دارد که امام در کنار ملت باشد و امور را اداره کند، لذا تأخیری اتفاق افتاد تا بشر قدر این امام معصوم را بداند امامی که گذشته و حال و آینده را می‌داند و از باطن و ظاهر عالم خبردارند و این علم نیز خدادادی است.
وی در مورد رسالت حضرت مهدی عجل تصریح کرد: لذا هیچ کس نمی‌تواند جایگزین امام شود و رسالت امام این است که بشر را به سعادت واقعی و مقام قرب خداوند برساند و ما همه منتظر بازگشت امام هستیم.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان البرز بیان کرد: امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس خوش دارد از یاران امام مهدی علیه السلام باشد، باید منتظر باشد و پارسایی پیشه کند. هر که خدا را، آن گونه که سزاوار او است، بندگی کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا کند.
وی عنوان کرد: همچنین امام صادق(ع) فرمودند: «من سرّه ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر و لیعمل بالورع و محاسن الاخلاق؛ هر کس خوشحال می‌شود و دوست دارد که درشمارِ یاران حضرت مهدی(عج) باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با ورع بودن، اخلاق کریمانه و بزرگوارانه داشتن».
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انتظار موضوعی قابل درک است، کسی که دنبال عزیزی می‌گردد و آن عزیز در سفر است یا مفقود شده، در همه ایام، در انتظار او بی‌قرار است.
وی گفت: ما باید چنین احساسی نسبت به ولی عصر(عج) و انتظار در برابرایشان داشته باشیم، ما چندین برابر باید منتظر حضرت باشیم، دومین مورد ورع است یعنی انسان حریم خدا را نشکند و بندگی و اطاعت خدا را کند.
حجت الاسلام نمازی افزود: همان طور که در توصیف ماه رجب روایات بسیاری وارد شده در روایتی آمده است که فرمودند رجب را رجب‌الاصب می‌گویند؛ زیرا رحمت و مغفرت خداوند در این ماه بر بندگانش ریزش می‌کند و آمده «وَ مُطِیعُ مَنْ أَطَاعَنِی»؛ من مطیع کسی هستم که مرا اطاعت کند.
وی بیان کرد: بالاترین ثمره اطاعت این است که خدا حرف انسان را می‌شنود و حاجات و خواسته‌هایش را براساس چارچوب مصلحت برآورده می‌کند، دومین سفارش ورع همان تقواست به علاوه پرهیز از شبهات اهمیت زیادی دارد یعنی اگر ندانیم درست است یا نیست و مشخص نیست خدا راضی است یا بهتر است آن را انجام ندهیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان البرز عنوان کرد: در کنار این نیز به حسن خلق اشاره شده است، حسن خلق آن قدر مهم است که در روایت آمده کسی بخواهد از اصحاب امام زمان و از منتظران باشد باید در کنار تقوا، از حسن خلق نیز برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: کسی که اخلاق پسندیده نداشته باشد، نزد مردم عزیز نیست و چنین فردی نمی‌تواند از اصحاب حضرت باشد، پس باید در مسیر انتظار و زمینه‌سازی ظهور به این ویژگی‌ها توجه داشته باشیم.
حجت الاسلام نمازی گفت: بحث شناخت امامان معصوم مهم است و در کتاب اصول کافی در ارتباط با شناخت حقیقت این امر و امامت آمده است، چنین فردی که امام را شناخت دیگر تقدم و تاخر فرج به وی ضرری نمی‌رساند، چرا که با تقوا زیسته است.
این کارشناس مذهبی افزود: البته تاخر فرج به دنیا ضرر می‌رساند چون جهان و بشریت روی عدالت را نمی‌بیند اما اگر کسی حقیقت امامت را شناخته باشد ضرری نمی‌کند.
یکی از کارشناسان مذهبی بیان کرد: در برپایی جشن‌های مذهبی به خصوص در این ایام باید ضرروت نیاز به امام را تبیین کنیم و این‌امید را بدهیم که با زمینه‌سازی ظهور، می‌توان گام مهمی در فرج برداشت.
وی عنوان کرد: چیزی که دشمنان ناامید کرده پرچم سرخ امام حسین و پرچم سبز مهدویت است و دشمنان از ظهور در هراسند، چرا که می‌دانند با این‌امید شیعیان، نمی‌توانند شیعه را شکست دهند.
حجت الاسلام نمازی خاطرنشان کرد: باید به شناخت امام و امامت به معنای عام و شناخت معصومین به معنای خاص توجه داشت، خداوند آخرین امام را به عنوان ذخیره الهی نگاه داشته است و شیعیان باید به آمدنش‌امیدوار باشند.
وی اظهار داشت: با این حرکت که در انقلاب اسلامی ایجاد شده و زمینه ساز ظهور است، باید بر مشکلات و فشارهای خارجی صبر کنیم تا به مقصد نهایی که تشکیل حکومت الهی و حکومت صالحان است برسیم.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان البرز تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هر کس مردم را ناامید نماید خیانت به همه جامعه است، پس هر کس باید به نوبه خود درامیدبخشی به جامعه تلاش کند و انتخابات، یکی از بسترهای مهم این‌امیدبخشی است.
وی بیان کرد: در روایات رسالت خاصی در آخر الزمان بر دوش ایرانی‌ها و یاران سلمان گذاشته شده و به اهل فارس اشاره شده است و از قبل مشخص شده که باید از یاران حضرت باشیم.
حجت الاسلام نمازی عنوان کرد:‌ امید است با صبوری در برابر مشکلات اقتصادی، در انتخابات پیش رو نیز حضور گسترده‌ای داشته باشیم و مشارکت بالایی اتفاق بیفتد تا دشمنان را ناامید کنیم، فراموش نکنیم امروز چشم بسیاری از ملت‌های مظلوم به ماست و انشالله این گام‌های آخر که به تعبیر رهبر معظم انقلاب به قله‌های پیشرفت رسیده‌ایم را با عزمی جدی‌تر برداریم و از مشکلات خسته نشویم.

کد خبر 1751812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha