تظاهرات در مجلس نمایندگان هلند در حمایت از فلسطین

تعدادی از مردم و فعالان هلندی در حمایت از فلسطین در داخل ساختمان پارلمان هلند تظاهرات کردند و با سردادن شعارهایی خواستار پایان جنگ در نوار غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، تعدادی از مردم و فعالان هلندی در حمایت از فلسطین در داخل ساختمان پارلمان هلند تظاهرات کردند و شعارهایی از جمله «ننگ بر هلند، دستان شما به خون آلوده است»، «فلسطین را از رودخانه تا دریا آزاد کنید»، «هم اکنون آتش بس» و «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

در همین راستا، گروهی از تظاهرکنندگان در سکوی بازدیدکنندگان در جلسه ای که توسط نمایندگان برگزار شد، پرچم فلسطین را بر روی سکو نصب کردند.

مارتین بوسما، رئیس مجلس نمایندگان هلند و نماینده حزب راست افراطی و ضد اسلام آزادی، به دنبال این اعتراضات، در سخنانی گفت که از تظاهرکنندگان شکایت خواهند کرد.

وی بر لزوم محکومیت این اعتراض و ممنوعیت ورود افرادی که در آن شرکت کردند، تاکید کرد.

دوگوکان ارگین، نماینده حزب DNC، گفت: این تظاهرات برای حمایت از فلسطین سازماندهی شده است و این نشان می دهد که بسیاری به دلیل کشتار فلسطینی‌ها بدون جرم و سکوت دولت هلند احساس ناتوانی می کنند.

وی گفت: بنابراین، همانطور که در سراسر جهان وجود دارد، واکنش مردم در هلند این است که سکوت نکنند.

چند روز پیش، بسیاری از ایستگاه های قطار به ویژه در شهرهای آمستردام، اوترخت، لاهه و روتردام در هلند شاهد توقف‌هایی در حمایت از فلسطین بود و خواستار پایان دادن به تجاوزات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه شدند.

تظاهرکنندگان در ۱۶ ایستگاه قطار تجمع کردند و پرچم فلسطین را برافراشتند و خواهان «آتش بس» در نوار غزه شدند.

کد خبر 1753568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha