بررسی نقش سیدجمال‌ در وحدت جهان اسلام

ویژه‌برنامه «حرف‌هایی که کهنه نمی‌شود» رادیو ایران در روز ۱۸ اسفندماه از نقش و جایگاه «سید جمال الدین اسدآبادی» در ایجاد وحدت در جهان اسلام می‌گوید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، ویژ برنامه «حرف هایی که کهنه نمی شود» روز  پنجشنبه، ۱۸ اسفند همزمان با سالروز شهادت سید جمال الدین اسد آبادی به تهیه کنندگی احمد یوسفی و با اجرای بتول نجفی ساعت ۱۷:۳۵ از رادیو ایران پخش می شود.

«احمد یوسفی»، تهیه کننده ویژه برنامه «حرف هایی که کهنه نمی شود» درباره  موضوع این برنامه که به «سید جمال الدین اسد آبادی» اختصاص دارد، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: این برنامه با حضور دکتر محمود پروین و دکتر حمزه عالمی استاد علوم سیاسی از نقش و جایگاه «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» در ایجاد وحدت در جهان اسلام می گوید.

تهیه کننده ویژه برنامه «حرف هایی که کهنه نمی شود» افزود: در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ١٨ اسفند ماه روز بزرگداشت «سید جمال الدین اسد آبادی» است. این بزرگداشت بجا و بایسته است و امید است که هریک از ما در نکوداشت یاد آن بزرگمرد ایرانی و شناخت اندیشه ها و دغدغه های ایشان درباره اسلام و مسلمانان،گامی موثر بر داریم.

وی با اشاره به اینکه «سید جمال‌الدین» یکی از پایه‌گذاران نهضت‌های اسلامی معاصر است، گفت:زندگی سیاسی و اجتماعی وی با فرا خواندن جهان اسلام به خیزش علمی و ادبی و همبستگی و پایداری در برابر استعمار غرب آغاز شد. او بود که بیدارسازی را در کشورهای اسلامی آغاز کرد.وی سعی کرد ماهیت جریان‌ها و شخصیت‌های کشورهای مختلف را بشناسد، برای همین در یک شهر یا یک کشور توقف نداشت. در واقع نهضت او هم نهضت فکری بود و هم اجتماعی، در این راستا، «سیدجمال» با سفرهای پی در پی به کشورهای اسلامی و اروپایی، برقراری و پایدار کردن پیوند جهانی اسلام و طرح رویکردهای نو در زمینه‌های اجتماعی و دینی را پی گرفت. وی در این راه فعالیت گسترده و گوناگونی را مانند انتشار روزنامه، برگزاری نشست‌های علمی، نوشتن مقالات و انجام سخنرانی‌های ادبی و سیاسی، از خود به‌جای نهاد.

پایان پیام/

کد خبر 1753590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha