رفتار اسلامی را باید در تمامی حرکات و رفتار خود رعایت کنیم

امام جمعه ارومیه گفت: : رفتار اسلامی را باید در تمامی حرکات و رفتار خود رعایت کنیم و نباید با آبروریزی،حیله کردن و رفتارهای ناشایست در دوره انتخابات شأن انسانیت و اسلام را زیر سوال برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با تاکید لزوم رفتار مناسب اسلامی در دوره انتخابات پس از آن، افزود: نباید خوبی و خوشی پس از انتخابات را به ناراحتی تبدیل کرد و باید به آراء مردمی احترام گذاشت و رفتار اسلامی را باید در تمامی حرکات و رفتار خود رعایت کنیم.

وی افزود: مردم با بصیرت به میدان آمده و به وظیفه خود عمل کردند و در آذربایجان غربی و ارومیه نیز با مشارکت مردم نمایندگان منتخب، مشخص شدند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: نتایج تمامی دوره‌های انتخاباتی نشان از سالم بودن صندوق آرا و رای واقعی شرکت کنندگان در انتخابات است و نباید با توجه به اختلاف افکنی عده‌ای تفرقه انداز و بداخلاقی برخی، احساس خوش حضور مردم را به ناراحتی تبدیل کرد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: نباید با کینه به انسان‌ها وارد ماه مبارک رمضان شویم چرا که ضمن رهایی نفس خود از کینه‌ها به استقبال ماه میهمانی خداوند رفت و ماه رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است و باید در روزهای پایانی شعبان به استقبال این ماه عظیم‌الشان رفت به نحوی که خداوند از گناهان ما بگذرد و فرشتگانش پذیرای ما باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به رفتارهای خانوادگی با اشاره به حدیث نبوی گفت: پیامبر اکرم(ص) بارها بر عدالت میان فرزندان تاکید کرده اما برخی حتی در وصیت‌نامه خود نیز موجب قهر و دشمنی میان فرزندان می‌شوند و این به دور از عدالت است.

اسفند ماه یادآور سالروز شهادت انسان‌های بزرگ چون باکری‌ها است

امام جمعه ارومیه افزود: اسفند ماه یادآور سالروز شهادت انسان‌های بزرگ چون باکری‌ها است و باید روحیه شهادت را به سایر نسل‌ها نیز انتقال دهیم.

وی ادامه داد: مسئله غزه اکنون دیگر درگیری مسلحانه نیست بلکه قحطی و گرسنگی است و کشورها و سازمان های مدعی حقوق بشر و برخی کشورهای اسلامی فقط در مقابل این نسل کشی سکوت کرده اند. 

کد خبر 1753906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha