اعلام همبستگی زنان تونسی با زنان غزه

همزمان با روز جهانی زنان مصادف با ۱۸ اسفند ماه، ده‌ها زن تونسی با برگزاری راهپیمایی، همبستگی خود را با زنان غزه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی،  در روز جهانی زنان، ده‌ها زن تونسی شامگاه جمعه در شهر تونس، پایتخت این کشور، راهپیمایی همبستگی در حمایت از زنان غزه و مردم فلسطین برگزار کردند و خواستار پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به نوار غزه شدند.

این راهپیمایی با شعار «مبارزه زنان بدون آرمان فلسطین وجود ندارد» به دعوت فعالان زن و مرد در جامعه مدنی تونس همزمان با روز جهانی زن، مصادف با ۸ مارس برگزار شد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی که در خیابان حبیب بورقیبه پایتخت این کشور برگزار شد با سردادن شعارهایی خواستار پایان دادن به تجاوزات اسرائیل و آزادی فلسطینیان شدند و در شعارهای خود «توقف تجاوز یک وظیفه است» و «رفع محاصره یک وظیفه است»، سر دادند.

علاوه بر آن، شعارهای «باز کردن گذرگاه ها یک وظیفه است»، «رهایی و آزادی با توپ و تفنگ» و «مردم می خواهند عادی سازی را جرم انگاری کنند» سر دادند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته اند که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی سابقه و تخریب گسترده زیرساخت ها، ده ها هزار قربانی غیرنظامی بر جای گذاشت که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

در نتیجه جنگ و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی، ساکنان غزه به‌ویژه استان‌های غزه و شمال آن با کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و سوخت رو به رو هستند.

کد خبر 1753985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha