بقاع متبرکه امامزادگان میزبان طرح ضیافت الهی در آرامش بهاری

جهان اسلامی با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان آغاز شده است.

جهان اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان آغاز شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت و عنبرآباد بیان کرد: در قالب این طرح با استقرار یک مبلغ از قم در بقعه متبرکه امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه روزانه مراسم جزء خوانی قرآن کریم همراه با تفسیر آیات کلام الله مجید برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در این ایام در بقعه متبرکه این امامزاده نماز جماعت در سه نوبت اقامه و به سوالات شرعی پاسخ داده می شود.

اسلامی ابراز کرد: در قالب طرح ضیافت الهی در آرامش بهاری ویژه برنامه تحویل سال نو در بقاع متبرکه شاخص امامزادگان سلطان سید احمد ساردو و سید عبدالله مردهک برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت و عنبرآباد ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان برگزاری محفل انس با قرآن کریم و بزرگداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه خیمه های معرفتی، اظهار کرد: در قالب این ویژه برنامه مشاوره خانواده، جمعیت و فرزند آوری ارائه می شود و همچنین درباره وقف جدید متناسب با نیاز جامعه همچون وقف برای ایتام، فقرا و بیماران خاص مشاوره داده می شود.

اسلامی اضافه کرد: برپایی غرفه کودک و نوجوان یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است که در این غرفه کودکان و نوجوانان نقاشی می کنند و جایزه می گیرند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت و عنبرآباد عنوان کرد: همزمان با وفات حضرت خدیجه (س) نیز مراسم سوگواری همراه با سخنرانی و مدیحه سرایی در بقاع متبرکه شاخص و امامزادگان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز در بقاع متبرکه امامزادگان همراه با برنامه های شاد و متنوع برگزار می شود.

اسلامی با بیان اینکه در بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالله مردهک نیز یک مبلغ مستقر شده است، افزود: ویژه برنامه های جزء خوانی قرآن کریم و تحویل سال در بقعه متبرکه این امامزاده نیز برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت و عنبرآباد بیان کرد: مسجد بین راهی ابوالفضل (ع) در میثم آباد نیز با استقرار مبلغ نماز جماعت در سه نوبت اقامه می شود.

وی عنوان کرد: در زیارتگاه بی بی شهربانو نیز مراسم جزء خوانی قرآن کریم به صورت روزانه در حال برگزاری است و محفل انس با قرآن کریم نیز برگزار خواهد شد.

اسلامی یادآور شد: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه و امامزادگان غبارروبی و عطر افشانی شدند.

کد خبر 1754741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha