ماه مبارک فرصتی برای رسیدن به اوج بندگی است

امام جمعه شهرستان نقده گفت: ماه مبارک فرصتی برای رسیدن به اوج بندگی است و خدای متعال روزه این ماه را واجب کرده است تا انسان ها عطش یوم محشر را به یاد بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین فصیح نیا، امام جمعه شهرستان نقده، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک فرصتی برای رسیدن به اوج بندگی است و خدای متعال روزه این ماه را واجب کرده است تا انسان ها عطش یوم محشر را به یاد بیاورند.

وی در ادامه به اشاره به در پیش بودن عید نوروز گفت: عید نوروز درست است که عید باستانی است اما دین اسلام ضمن قبول کردن آن، آدابی را از جمله، غسل کردن، روزه گرفتن، لباس نو پوشیدن، صله رحم، کمک به فقرای جامعه اسلامی و ... برای عید نوروز مستحب کرده است.

امام جمعه نقده تصریح کرد: عید نوروز می تواند برای ما آیات آفاقی جهت تقرب به خدای متعال باشد و زنده شدن دوباره حیات نشانه ای برای تفکر است و باید کارهای خودمان را در آخر سال محاسبه کنیم که دیون حق الناس و حق الله را ادا کنیم، خلاصه عید نوروز و تحول سال و آمدن بهار فرصتی برای تحول انسان و بیدار شدن است.

وی افزود: پنج شنبه، دوم فروردین سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها است و این بانوی بزرگ اولین زنی است که به نبی اکرم ایمان آورده است، و روایاتی که در مدح حضرت خدیجه (س) وارد شده است مورد تایید بزرگان شیعه و اهل سنت است و عقیله، جلیله، کریمه، اهل بهشت و ... از اوصافی است که در مورد این بانوی شریفه در احادیث شیعه و اهل سنت وارد شده است و حضرت امام حسین (ع) در برخی مقاتل است که خود را در کربلا با حضرت خدیجه معرفی کردند.

حجت الاسلام فصیح نیا ادامه داد: حضرت خدیجه کسی است که جبرئیل امین سلام خدای متعال را توسط نبی اکرم به ایشان ابلاغ کرد. وی تصریح کرد: امروز در سراسر کشور در حمایت از غزه و فلسطین راهپیمایی صورت خواهد گرفت، متاسفانه آمریکا در جنگ اخیر با حمایت از رژیم صهیونیستی آبروی خود را در جوامع بین المللی برد و اخیرا هم سران آمریکایی از ضرورت کمک به مردم غزه سخن می گویند، این سخنان فریبنده موجب تعجب است که چگونه آن ها در پشت پرده از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و در مجامع عمومی دم از کمک به فلسسطین سخن می رانند.

امام جمعه نقده افزود: این رفتارهای منافقانه و دوگانه برای فریب دادن افکار عمومی دنیاست وگرنه آمریکا می توانست از حماس و مردم فلسطین حمایت کند و با دولت افراطی رژیم صهیونیسستی مقابله کند.

وی عنوان کرد: از اهالی شهرستان نقده می خواهم خریدهای دم عید و عید از شهر خود خرید کنند، آن هایی که می گویند شهر از دست رفته برای خرید عید به شهرهای دیگر می روند، البته بازاری ها نیز باید انصاف را رعایت کنند و در تبلیغات خود، خرید از بازارهای شهر در جهت کمک به اقتصاد نقده را در تبلیغات های محیطی خود به مردم بیان کنند.

کد خبر 1754926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha