احداث ۷۲ واحد مسکونی برای معلولان و زنان سرپرست خانوار

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شیروان گفت: عقد تفاهم نامه احداث ۷۲ واحد مسکن با بنیاد مسکن در جهت تامین مسکن خانوارهای حداقل دو عضو معلول در محله کوی وحدت که در مرحله تامین اعتبار در غالب طرح نهضت ملی مسکن می باشد انجام شده است.

علی اکبر آرام، مدیر اداره بهزیستی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۸۹۰ خانوار از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در شهرستان برای نهضت مسکن ملی ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات این افراد جهت ثبت برچسب بهزیستی و بهره مندی از تهسیلات و کمک های بلاعوض ویژه ای که دولت برای این قشر در نظر گرفته شده است به استان ارسال شده است.

آرام عنوان کرد: امسال به منظور تامین مسکن این قشر، با جذب اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای ۹۵ خانوار( ۱۸ خانوار روستایی و ۷۷ خانوار شهری) کمک هزینه ساخت و خرید مسکن پرداخت شده است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شیروان بیان کرد: مدیر اداره بهزیستی شهرستان شیروان بیان کرد: همچنین عقد تفاهم نامه احداث ۴۸ واحد مسکن با بنیاد برکت در جهت تامین مسکن خانوارهای دو عضو معلول در محله کوی وحدت انجام شده که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد تاکنون مبلغ ۲۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای این پروژه جذب شده است.

آرام اضافه کرد: امسال ۴۸ واحد مسکن مهر در کوی وحدت شیروان، احداث و تکمیل و تحویل توانخواهان این شهرستان شد.

بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ معلول را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۴۷ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

کد خبر 1755442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha