کنگره عظیم حج جایگاهی مناسب برای تبیین فرهنگ دینی

استاندار استان مرکزی گفت: کنگره عظیم حج جایگاهی برای حضور گسترده مسلمانان و آزادی خواهان جهان و تبیین فرهنگ دینی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، علی اکبر شعبانی فرد، استاندار استان مرکزی در دیدار با مدیر حج و زیارت و مدیران کاروان های زیارتی استان مرکزی ضمن تبریک هفته حج و هفته دفاع مقدس گفت: حج هجرت از خانه و کاشانه خود به خانه معبود و یک کنگره جهانی برای برآوردن ندای یکپارچه لبیک است.
 

وی با اشاره به جایگاه این کنگره عظیم افزود: بحث جهانی شدن حج یک سیاست است که در این محور تلاش بر این است که ببینیم جهانی شدن حج چه کمکی به جهانی شدن اسلام می کند.


استاندار مرکزی با اشاره به اینکه حجاج ایرانی باید با آراستگی، عقل و تدبیر و درایت در این کنگره عظیم شرکت کنند، خاطر نشان کرد: وظیفه زائران ایرانی آگاهی دادن به مسلمانان جهان است.

شعبانی فرد در بخش دیگری از سخنانش بر تبیین جایگاه جهانی حج به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید کرد و گفت: حجاج ایرانی در کنگره عظیم حج باید همانند گذشته پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان برسانند.

وی با اشاره به اینکه امروز اثر فلسفه وجودی حج در بیداری اسلامی نمایان است، اضافه کرد: موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، حلقه ای از زنجیره صدور انقلاب ایران به خاطر فعالیت های تبلیغی به خصوص در مناسک حج به جهان است.


استاندار مرکزی ادامه داد: دنیای اسلام باید به نحوی در این کنگره عظیم وارد شود که در عرصه اقتصادی، فرهنگd و اجتماعی مشکلات حل شود تا فقری در دنیا وجود نداشته باشد.

 

شعبانی فرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهانت به ساحت مقدس پیامبر نور و رحمت گفت: فریاد آزادی خواهی و استقلال مردم جهان به ویژه بیداری اسلامی در کشورهای منطقه موجب ترس دشمنان شده و آنان در راستای اهداف کینه توزانه خود به مقدسات مسلمانان توهین می کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر راه اندازی فرودگاه اراک به منظور آسایش مردم برای رفتن به زیارت گفت: فرودگاه اراک تا پایان مهرماه جاری برای پروازهای داخلی و خارجی آماده خواهد شد و در آینده نزدیک حجاج استان مرکزی و سایر استان های همجوار می توانند برای تشرف به مکه مکرمه از این امکان استفاده کنند.


در ادامه این مراسم، خلیل دل پاک، مدیر حج و زیارت استان مرکزی نیز به ارایه گزارشی ازفعالیت های انجام شده برای آمادگی حجاج بیت الله الحرام و تعداد حاجیان استان مرکزی در سال جاری ارایه داد.


پایان پیام/

کد خبر 175735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha