جشنواره عشایر و روستا گامی در جهت احیای خرده فرهنگ های بومی محلی است

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه جنوب کرمان دارای فرهنگ غنی است و بسیاری از خرده فرهنگ ها به دست فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره عشایر و روستا گامی در جهت احیای خرده فرهنگ ها و معرفی آداب و رسوم مردمان جنوب کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، آیین رونمایی از پوستر جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری جنوب کرمان  در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در حاشیه این آیین، گفت: عشایر مردمان غیوری هستند که همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و ولایت بوده و هستند و نمونه بارز آن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود را سرباز ولایت می دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: در راستای تحقق عدالت فرهنگی این بار جشنواره را به دل روستا و منطقه عشایرنشین رمون بردیم تا روستاییان و عشایر نیز از برنامه های فرهنگی و هنری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان دارای فرهنگ غنی است و بسیاری از خرده فرهنگ ها به دست فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره عشایر و روستا گامی در جهت احیای خرده فرهنگ ها و معرفی آداب و رسوم مردمان جنوب کرمان است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری جنوب کرمان نیز در این جشنواره گنجانیده شده تا در کنار معرفی آداب و رسوم و خرده فرهنگ های روستایی و عشایری جنوب کرمان، موسیقی و بازی های بومی محلی ایلات عشایر را نیز معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نقش عشایر در تامین امنیت غذایی کشور مهم برشمرد و افزود: در بخش جنبی  جشنواره عشایر و روستا، غرفه های عرضه تولیدات و صنایع دستی عشایر به نمایش گذاشته می شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره فرصتی را فراهم می کند تا مردم با فرهنگ و هنر عشایر جنوب کرمان بیشتر آشنا شوند.

کد خبر 1757356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha