ثبت نام در حوزه علمیه قرآنی علی‌بن‌ابیطالب (ع) ملایر تا خرداد ماه

حجت الاسلام رحیمی گفت: ثبت نام از علاقمندان به تحصیل در حوزه علی بن ابیطالب ملایر از ۲۲ اسفند ماه سال گذشته شروع شده و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، از شهرستان ملایر گفت: حوزه علی بن ابیطالب  به عنوان بزرگترین حوزه غرب کشور از نظر وسعت است.

مدیر حوزه علمیه قرآنی علی بن ابیطالب ملایر افزود: این حوزه دارای  ۱۰ هزار و ۶۰۰ متر زیر مساحت و ۸ هزار متر زیر بنا دارای فاز آموزشی، خوابگاهی، سالن غذا خوری، بخش اداری و... است.

 وی با بیان اینکه این حوزه در صورت تکمیل همه فازها ظرفیت ۷۰۰  طلبه را دارد و طلاب این حوزه در ۶ پایه درسی مشغول تحصیل هستند افزود: طلاب در این حوزه از پایه اول تا ششم  بوده که سطح یک را می‌گذرانند و بعد از آن می توانند ادامه تحصیل دهند.

رحیمی با اشاره به اینکه  بیان کرد: این مدرسه به به عنوان دومین مدرسه حفظ قرآن کریم در استان همدان است که طلاب در طول دوران تحصیل ۶ ساله خود حافظ کل قرآن می‌شوند افزود: ورودیهای این حوزه از پایه هشتم، نهم، دهم و یازدهم می‌توانند جذب حوزه شوند.

وی تصریح کرد:  طلاب بعد از ۶ سال از این حوزه فارغ التحصیل شده و بیشتر طلاب در دستگاه قضا جذب می شوند و یا بعد از فراغت از تحصیل نسبت به نشر برنامه‌های دینی، فرهنگی و مذهبی در سطوح مختلف جامعه، نهادها و ادارات و... اقدام کرده و یا در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه قرآنی علی بن ابیطالب ملایر یکی از امتیازات مهم این حوزه را  قرآنی بودن آن دانست و گفت: یکی از دروس اصلی طلاب دراین حوزه  حفظ قرآن است که سال ۹۸ مجوز حوزه قرآنی را گرفتیم و این حوزه به صورت حوزه تخصصی در حفظ قرآن فعالیت دارد.

 وی با اشاره  طلاب در  ترم اول  سال اول روخوانی و روانخوانی را فرا می‌گیرند افزود: در ترم دوم شروع به حفظ قرآن می کنند که بستگی به استعداد فرد دارد و ما استعدادها را ارزیابی می کنیم  و طبق آن میزان حفظ را از طلاب می‌خواهیم.

رحیمی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی این حوزه یادآور شد: طلاب این حوزه علاوه بر تحصیل در حوزه فرهنگی و موفقیت‌های زیادی داشته که نشر و چاپ مقاله، کسب رتبه در مسابقات، برنامه‌ها و ... از آن جمله این موفقیت ها بوده است.

وی اضافه کرد: درحال حاضرحدود ۹۰ نفر درپایه های تحصیلی یک تا ششم در این حوزه مشغول به تحصیل بوده و از امکانات خوابگاهی، ورزشی و تفریحی خوبی و اساتید مجرب و باسابقه ای برخوردار هستند.

مدیر حوزه علمیه قرآنی علی بن ابیطالب ملایر از ثبت نام  علاقمندان به تحصیل در این حوزه خبر داد و گفت: ثبت نام  از ۲۲ اسفند ماه سال گذشته شروع شده و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد که علاقمندان می توانند با برای ثبت نام  به این مرکز دینی در میدان  جهاد ملایر  خیابان پیوند کوچه وحدت مراجعه حضوری و در سایت http://paziresh.ismc.ir ثبت نام کنند.

مدیر حوزه علمیه قرآنی علی بن ابیطالب ملایر با بیان اینکه و شرایط پذیرش امسال هم در حوزه قرآنی علی بن ابیطالب ملایر از کلاس هشتم تا دیپلم است تصریح کرد: هرچه معدل بالاتر باشد  دراولویت پذیرش قرار می گیرد و باتوجه به اینکه حوزه از نظر مکانی و امکانات بحمدالله غنی است و در استان در رتبه اول را دارد  نسبت به تعداد جذب هیچ محدودیتی ندارد.

کد خبر 1758422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha