تظاهرات ده‌ها هزار اسرائیلی در حیفا و تل آویو

ده ها هزار اسرائیلی برای آزادی زندانیان، مقابل مقر رئیس جمهور اسرائیل و خانه نتانیاهو و شهرهای تل آویو و حیفا تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، ده‌ها هزار معترض در سراسر اسرائیل برای آزادی زندانیان بازداشت شده در غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام تظاهرات کردند.

هیئت پخش رسمی عبری اعلام کرد: ده‌ها هزار اسرائیلی در میدان کاپلان در مرکز تل آویو تجمع کردند و خواستار تبادل اسرا با گروه های فلسطینی در غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت:  میان پلیس و تظاهرکنندگان در میدان کاپلان درگیری درگرفت.

هزاران نفر دیگر نیز در خیابان پیگن مقابل وزارت دفاع در تل آویو تظاهرات کردند.

خانواده های زندانیان بازداشت شده در غزه در تظاهرات میدان کاپلان و مقابل وزارت دفاع شرکت کردند و چندین سخنرانی برای تظاهرکنندگان ایراد کردند.

این روزنامه همچنین گزارش داد: هزاران اسرائیلی همچنین مقابل خانه اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل در شهر قدس غربی تظاهرات کردند و خواستار بازگشت بازداشت شدگان غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

هزاران نفر دیگر نیز در مقابل خانه نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در شهر قیساریه و هزاران نفر دیگر در شهر حیفا تظاهرات کردند.

سرعت تظاهرات در اسرائیل در حال افزایش است، ساعاتی پس از آن که گردان‌های القسام ویدئویی را نشان دادند که در آن دو زندانی اسرائیلی از دولت نتانیاهو خواستار آزادی آنها شدند و گفتند که در شرایط سختی زیر بمباران اسرائیل به سر می‌برند.

به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای درباره این فیلم ویدیویی گفتند:  اسرائیل باید انتخاب کند: حمله به رفح یا مذاکره با حماس.

خانواده‌های اسرا از اعضای دولت خواستند تا زندانیان بازداشت شده در غزه را آزاد کنند، حتی اگر بهای آن پایان جنگ باشد.

ماه‌هاست که مصر، قطر و آمریکا مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و جنبش حماس را رهبری می‌کنند، اما این مذاکرات منجر به دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه یا تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان بین دو طرف نشده است.

تل آویو تخمین زده است که حدود ۱۳۴ اسیر اسرائیلی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرده است که ۷۰ نفر از آنها در حملات تصادفی توسط اسرائیل که حداقل ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان های خود نگهداری می کند، کشته شده‌اند.

کد خبر 1760808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha