اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در هفدهمین جشنواره مردمی «زیر سایه خورشید» استان سمنان

حجت الاسلام عربی از اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در هفدهمین جشنواره مردمی «زیر سایه خورشید» با حضور خادمان رضوی برای گرامیداشت هفته کرامت در این استان خبرداد.

حجت الاسلام حسنعلی عربی - دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشید دراستان سمنان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان گفت : این برنامه ها با شعار محوری   «با شما سربلندیم» برگزار می شود.

وی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی را مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید دانست وگفت: کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

حجت الاسلام عربی آغاز جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت را، از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان اعلام کردوافزود: سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید دراستان  سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام عربی با اشاره به اینکه در سمنان، کانون فرهنگی هنری والفجر(عج) هر ساله متولی جشن‌های زیر سایه خورشید است، اظهارکرد: در این جشن‌های مردمی جمعی از خادمان آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک آستان، در قالب صدها برنامه معنوی و فرهنگی، کوی و برزن شهر را به رایحه خوش آستان امام هشتم(ع) آشنا و صحنه‌هایی از ارادت و دلدادگی عاشقان به ولایت را به نمایش می‌گذارند.

دبیر هفدهمین جشن‌های مردمی معنوی زیرسایه خورشید سمنان گفت: ترویج سبک و سیره امام رضا(ع) و اشاعه محبت اهل بیت(ع) از جمله گفتمان‌های اصلی این کاروان و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور مهمترین هدف خادمان حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) است.

وی، با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید مسبب انتقال فرهنگ ناب رضوی به جوانان و نوجوانان هستندادامه داد: ترویج سیره اهل‌بیت (علیه السلام) باعث مصون‌سازی جوانان و نوجوانان از تهاجمات ضد فرهنگی دشمنان می‌شود.

کد خبر 1762824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha