زیر سایه این خورشید کسی گم نمی‌شود

یک سال از چشم انتظاریمان گذشت، روزها و شب‌هایی که «ساعت هشت» را رو به قبله ایران سلام دادیم به آقا جانمان امام رضا(ع)...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_ نوشین کریمی: یک سال از چشم انتظاریمان گذشت، روزها و شب‌هایی که «ساعت هشت» را رو به قبله ایران سلام دادیم به آقا جانمان امام رضا(ع)...

دلتنگی هایمان را گاهی بردیم روی دامن خواهرش فاطمه معصومه(س) در قم و گاهی همین جا در شهر خودمان نشستیم گوشه حرم  «فاطمه اخری» خواهر دیگر امام در رشت و ذکر تسبیح گفتیم که قبول کن همین است حج ما فقرا.

یک سال گذشت، از چشم روشنی ما به دیدن خادمین حرمی که خدمتشان، خدمت به آستان امام مهربانی‌هاست و خود فروتنانه هر کجا که پای گذاشتند ادب و متانت و مهر بردند به دل زائران جا مانده، که به هر دلیلی هنوز قسمت نشده به پابوسی آقاجانمان دست ارادت بگذارند بر سینه، و چشم تر کنند به دیدن گنبد طلایی‌اش ...

زیر سایه این خورشید کسی گم نمی‌شود


دیروز که میلاد فاطمه معصومه بود و آغاز دهه کرامت می دانستیم قرار است امروز(شنبه، ۲۲ اردیبهشت) توفیق میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید را در استانمان گیلان، داشته باشیم.

زیر سایه این خورشید کسی گم نمی‌شود


ساعت از سه گذشته بود که هواپیما بر فرودگاه دلمان نشست و دیدن خادمان رضوی با آن لباس و کلاه مخصوص بغضمان را پر داد به آسمان دلدادگی و وصال...


سه کاروان که متشکل از سه خادم و یک روحانی بودند قدم بر خطه گیلان گذاشتند و از سوغاتشان که عطر و نمک و... بود از همان ابتدا یکی هم به دست ما خبرنگاران رسید.

باید راهی گلزار شهدای رشت می شدیم زیرا قرار بعدی همانجا بود که می‌بایست خادمان در اولین روز حضورشان در این استان، پرچم متبرک بارگاه امام هشتم را در گلزار شهدا می گستراندند و ضمن تجدید پیمان با شهدایی که تا پای جان پیرو مکتب ولایت مانده بودند از همانجا به سمت مشهد الرضا سلام می‌دادند.

زیر سایه این خورشید کسی گم نمی‌شود


در گلزار شهدا اما، دخترانی همچون فرشته با شاخه‌های گل و آب و قرآن به استقبال کاروان زیر سایه خورشید آمده بودند و پرچم‌های بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را بر دیده منت گذاشته و اشک شوق می‌ریختند.


مردمی که آنجا بودند گل‌های پرپر شده و نقل برای خوشامدگویی بر روی خادمین می‌پاشیدند و ذوق تمام چشمانشان را پر میکرد از قطره‌های خوشحالی.

زیر سایه این خورشید کسی گم نمی‌شود


در ردیف صندلی‌هایی که چیده شده بود برای مهمانان نشستیم و محو مدیحه‌سرایی و صحبت هایی خادمین شدیم و دلمان در قفس سینه مانند کبوتر دور مانده از حرم با خودش در تقلا بود با رضا رضا رضا جان گفتنش...

ساعت، ساعت عاشقی به وقت هشت است، دل کندن از کاروان گرچه سخت است اما باید فرصت برای استراحت و مستقر شدن خادمین فراهم شود، هوا کاملا رو به تاریکی رفته اما مگر میشود «زیر سایه خورشید» راه را گم کرد!

فردا تازه شروع اتفاق‌های قشنگتریست با این کاروان‌ها که قرار است تا اول خرداد در بیش از ۸۰۰ نقطه و ۱۷ شهرستان استان گیلان حضور داشته باشند.

زیر سایه این خورشید کسی گم نمی‌شود

زیر سایه این خورشید کسی گم نمی‌شود

کد خبر 1762916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha