تأسی به امامزادگان و پیروی از آنها موجب ارتقای باورهای دینی می‌شود

حجت الاسلام صالحی بابیان اینکه تأسی به امامزادگان و پیروی از آنها موجب ارتقای باورهای دینی می‌شود، گفت: تکریم و بزرگداشت امامزادگان گامی مؤثر در جهت تقویت ارزش‌های اسلامی در بین آحاد مختلف مردم است.

حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن دهه کرامت با اعلام برنامه های دهه کرامت و روز بزرگداشت امامزادگان در استان کرمانشاه، گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در دهه کرامت برای گروه‌های سنی مختلف، باعث جذابیت هر چه بیشتر و گسترش شناخت و معرفت مردم به ویژه جوانان نسبت به اسلام و قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: بی‌شک برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در دهه کرامت، شناخت و معرفی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را گسترش می‌دهد زیرا گرامی‌داشت دهه کرامت و میلاد پر برکت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) مایه کوری چشم وهابیون و نورانیت پیام اهل‌بیت (ع) در جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دههٔ کرامت و روز پنجم ذی القعده که به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان اعلام شده است، خاطر نشان کرد: این دهه فرصت مغتنمی برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول الله(ص) است.  

حجت الاسالام صالحی اظهار کرد:تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ زیارت،   ایجاد تعامل دوسویه بین بقاع متبرکه با دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی، جذب گروه‌ها و آحاد مختلف مردم در برنامه های بقاع متبرکه،   افزایش مشارکت های مردمی در مدیریت، عمران،   و تمشیت برنامه‌های بقاع متبرکه،   و آشنایی اقشار مختلف جامعه با کارکردها، خدمات،   دستاوردها و ظرفیت بقاع متبرکه از مهمترین اهداف اجرای این برنامه ها در تکریم و بزرگداشت امامزادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:تکریم و بزرگداشت این امامزادگان معظم به مثابه تعظیم شعائر الهی و مصداق «و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی‌القلوب» و تجلیل از پیامبر مکرم و عترت پاکش خواهد بود که آثار و برکات آن پیش از هر چیز به جامعه اسلامی‌مان نازل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های دهه کرامت و روز بزرگداشت امامزادگان در کرمانشاه، افزود:آذین بندی و زیباسازی بقاع متبرکه و امامزادگان،  ویزیت رایگان بیماران در بقاع متبرکه، غبارروبی آئینی بقاع متبرکه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه وبرپایی میز خدمت، برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه، استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام آستان قدس رضوی و استقبال از خدام حرم حضرت معصومه(س) و تجلیل از فعالان بقاع متبرکه از جمله‌ برنامه های این دهه در بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه می باشد.

حجت الاسلام صالحی گفت:دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) و تکریم مقام ولایت است و باید از این فرصت بهره کافی ببریم.

کد خبر 1763230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha