اجرای نواهای رضوی و چهره نگاری در گذر چهارباغ اصفهان

مسئول کانون تخصصی فرهنگی هنری خدمت رضوی اصفهان  از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در گذرچهارباغ اصفهان و چهار نقطه از شهر اصفهان و همچنین شهرستان‌های استان در ایام دهه کرامت خبر داد.

حسن زراعتی، مسئول کانون تخصصی فرهنگی هنری خدمت رضوی اصفهان در گفتگو  با خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: در خصوص برپایی غرفه‌های این کانون در گذر فرهنگی چهارباغ و پارک امام رضا(ع) محله رهنان  در گذر فرهنگی چهارباغ یک غرفه با چند فعالیت در حال ارائه خدمت به همشهریان است.

وی افزود: در این غرفه چهره نگاری با تکنیک سیاه قلم با عنوان هدیه امام و به صورت رایگان برای علاقمندان انجام می‌شود.  همچنین انجام خوشنویسی و چالش جذاب «چرا حجاب!؟» ویژه دختران در حال برگزاری می‌باشد.

مسئول کانون تخصصی فرهنگی هنری خدمت رضوی اصفهان تصریح کرد: در شمال غرب اصفهان و در پارک امام رضا (ع) نیز هر شب به طور میانگین حدود ۱۵۰۰۰ بازدید کننده از غرفه های خدمت آستان قدس رضوی بازدید می‌کنند که در کنار برپایی غرفه‌ها نمایش عروسکی خیابانی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات قرآنی و نمایش‌های مرتبط با زندگانی امام رضا (ع) برای حاضران اجرا می‌گردد و همچنین ۸ غرفه فرهنگی و هنری با موضوعات حجاب و عفاف و صنایع دستی در حال فعالیت می‌باشند.

 زراعتی اذعان کرد: غرفه‌های صنایع دستی علاوه بر ارائه نمونه کارهای صنایع دستی در هنرهای مینا کاری، قلم زنی، ترمه دوزی، ملیله دوزی و غیره، ثبت نام از علاقمندان برای یادگیری این هنرها به صورت رایگان انجام می‌شود.  

وی ادامه داد: علاوه بر این افراد دیگری که تمایل به حضور در دیگر کلاس‌های هنری اعم از بازیگری تئاتر و سینما، گروه‌های سرود و گروه‌های فعال در حوزه آوا و نماهای رضوی و یا دیگر رشته ‌های هنری که در حال حاضر توسط این کانون در حال ارائه خدمات آموزشی و اجرایی می‌باشد را دارند، می‌توانند در ایام دهه کرامت با حضور در غرفه‌ها ثبت نام خود را انجام و یا در دیگر ایام سال با مراجعه به دفتر کانون تخصصی فرهنگی هنری خدمت رضوی اصفهان، نسبت به ثبت نام رایگان و شرکت در کلاس‌های آموزشی اقدام کنند.

مسئول کانون تخصصی فرهنگی هنری  بیان کرد: امسال در گذر فرهنگی چهارباغ هر شب از یک خواننده جهت اجرای برنامه با موضوع اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و همچنین گروه‌های سرود جهت اجرای نواهای رضوی دعوت شده تا بتوان فضای معنوی و خاطره انگیزی برای همشهریان و مشتاقان امام هشتم (ع) فراهم نماییم.

وی در پایان علاوه بر اشاره به فعالیت‌های این کانون شامل تولید ۱۰ فیلم و ساخت بیش از ۱۰۰ نماهنگ شعرخوانی در وصف اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، به فعالیت بیش از ۱۹۰ هنرمند در این کانون و ارائه‌ی آموزش‌های رایگان توسط هنرمندان به علاقمندان تا کمک به ارائه تولیدات توسط آن‌ها اشاره کرد.

کد خبر 1763454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha