اجتماع مردم تهران در سوگ شهدای خدمت/رئیس جمهور مردمی به آنچه وعده داد عمل کرد

همزمان با سراسر کشور، مردم تهران عصر امروز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) در سوگ شهدای خدمت در میدان ولیعصر تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، همزمان با سراسر کشور، مردم تهران عصر امروز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) در سوگ شهدای خدمت در میدان ولیعصر تهران تجمع کردند.

اجتماع مردم تهران در سوگ شهدای خدمت/رئیس جمهور مردمی به آنچه وعده داد عمل کرد

رئیس جمهور مردمی به آنچه وعده داد عمل کرد

علیرضا فخاری استاندار تهران در اجتماع مردم پایتخت به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش در میدان ولیعصر(عج)، گفت: رئیس جمهور به آنچه وعده داد عمل کرد و پای آنچه اراده کرد ایستاد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ افرادی همچون شهید رئیسی در جمهوری اسلامی تکثیر شود و خاطرنشان کرد: آن‌هایی که خالصانه و بدون منت در مسیر انقلاب تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند اجر و مزدشان به غیر از شهادت نیست.

تبدیل دلبستگی به همبستگی/ اقدامات ارزنده شهید خدمت برای تسهیل در سفر اربعین

در ادامه این مراسم «حاج حسین یکتا» که به روایتگری در اردوهای راهیان نور شناخته می‌شود، برای حاضران سخنرانی کرد و از ویژگی های رئیس جمهور مردمی برای حاضران در میدان ولیعصر (عج) گفت.

وی تصریح کرد: شهید سیدابراهیم رئیسی خستگی‌ناپذیر برای مردم تلاش می‌کرد. این‌ مردِ خدمت، روزهای پایانی هفته را به جای اینکه در کنار خانواده باشد در سفر استانی یا در سفر خارجی به سر می برد تا گرهی از مشکلات مردم بگشاید.

یکتا با اشاره به اقدامات رئیس جمهور مردمی برای تسهیل سفر اربعین، خاطرنشان کرد: شهید سیدابراهیم رئیسی در مسیر اربعین تلاش‌های زیادی کرد تا شرایط برای سفر مردم به اربعین تسهیل شود.

وی با بیان اینکه شب گدشته، شب یلدای مردم ایران بود و برای مردم خیلی دیر صبح شد که همه اینها ثمره دلبستگی مردم‌ به رئیس جمهورشان بود، تاکید کرد: دلبستگی، امروز به همبستگی تبدیل شد.

اجتماع مردم تهران در سوگ شهدای خدمت/رئیس جمهور مردمی به آنچه وعده داد عمل کرد

پاک‌دستی از ویژگی های شهید خدمت

روایتگر راهیان نور گفت: وقتی بخواهید گره از مشکلات مردم باز کنید در دل مردم جای خواهید گرفت، پس وقتی کار برای خدا باشد مردم هم دلسوز می‌شوند.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر سه شخصیت از شهید جمهور دیدیم؛ رئیسی که در مناظرات حرمت نگه داشت، رئیسی که در مقام رئیس جمهور خدمت‌گذار مردم بود، رئیسی که دیشب در دل مردم ایران بود.

یکتا با اشاره به تحقق جهش تولید و جوان گرایی از سوی شهید رئیسی تاکید کرد: سیدابراهیم رئیسی بنای رئیس جمهوری را گذاشت که می‌توان در آن تمام امکانات ممکلت را داشته باشی اما دستت پاک باشد.

مداحی مداحان اهل بیت در سوگ شهدای خدمت

سپس سیدمحمود علوی، میثم مطیعی و حنیف طاهری دقایقی به مدح اهل‌بیت(ع) پرداختند. مطیعی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت زهرا (س) مدیحه سرایی کرد و به امام رضا (ع) سلام و درود فرستاد.

یادآور می شود، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند. در این سانحه هوایی، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

کد خبر 1764649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha