خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و عدم تکبر خود نوعی صدقه است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه در فرهنگ اسلام، اگر کسی برای رضای خدا و در راه خدا و خدمت به خلق، جان خود را از دست بدهد، اجر شهادت دارد، اظهارداشت: آیت‌الله رئیسی و همراهانش در این سفر هیچکدام کار شخصی نداشتند و برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در مراسم سوگواری شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان با بیان اینکه در فرهنگ اسلام، اگر کسی برای رضای خدا و در راه خدا و خدمت به خلق، جان خود را از دست بدهد، اجر شهادت دارد، اظهارداشت: آیت‌الله رئیسی و همراهانش در این سفر هیچکدام کار شخصی نداشتند و برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند.

وی افزود: در قرآن کریم نیز حدود ۱۰ آیه به این مهم پرداخته است و در دو آیه تاکید شده که شهیدان  را مرده ندانید و فکرش را نیز نکنید  بلکه آنان زنده اند و نزد پرودگارشان روزی میخورند و بدانید شهدا چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت دستگیر مردم هستند.
این مقام مسئول ادامه داد: رسیدن به این جایگاه فقط اخلاص می خواهد نه سواد، نه شهرت و نه معروفیت، بلکه اخلاص در خدمت، انسان را به این جایگاه می رساند و هرکسی می تواند به این جایگاه برسد، پس هیچ کسی را کوچک  نشمارید شاید او ولی خدا باشد و ما ندانیم.
حجت‌الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: بدانید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با داشتن انسان هایی که دل های خاشع و خاضع دارند با وجود این همه دشمن ایستاده است و شایسته است همه در تشییع جنازه ابن شهدای عزیز شرکت کنیم چراکه حضور ما بالا بردن پرچم سلام و امام زمان (عج) است.
وی حضور در تشییع شهدای این حادثه را برگ برنده ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشانه وحدت مردم دانست و گفت: حضور ما کوبیدن بر دهان برخی افرادی است که تصور می کنند اکنون در خدمتگزاری خللی ایجاد شده بلکه حتی اگر برای رئیس جمهور کشور اتفاقی افتد، ملت ایستاده است و خللی در خدمتگزاری ایجاد نمی شود.
امام جمعه دماوند بیان داشت: حکومت اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون اینگونه شکل گرفته و هیچ کس نمی تواند با آن لطمه بزند چراکه وابسته به افراد نیست و تنها وابسته به وحدت مردم و دلهای گرم مومنان است و این حوادث نه تنها شکست نیست بلکه این کشور را قوی تر میکند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با تاکید بر اینکه اقدامات آیت الله رئیسی یاد انسان را به شهید باهنر و شهید رجایی می اندازد، افزود: در سفر ایشان به دماوند از نزدیک تواضع و اخلاص ایشان را دیدیم، رهبر معظم انقلاب،  آیت‌الله آل هاشم را امام جمعه معتبر می شناختند زیرا خادم مردم و محبوب مردم بودند.
وی افزود: خداوند است که این محبت ها را به دل مردم می اندازد و امید است که راه شهدا ادامه دهیم که این راه خدمت است چراکه انسان از فردای  خود خبر ندارد و همیشه باید آماده باشد.
این مقام مسئول در پایان گفت: قبل از مرگ برای چیزهایی که خداوند به شما عطا کرده، صدقه بدهید و این صدقه همیشه پول نیست بلکه خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و عدم تکبر خود نوعی صدقه است و بدانید به فرموده شهید سلیمانی، لازمه شهید شدن، شهید بودن است.

کد خبر 1764776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha