تابستان شاد و مفرح برای بچه‌های مساجد سمنان

حقیقت با اشاره به برگزاری کلاس‌های متنوع در برای بچه‌های مسجد استان سمنان، گفت: جریان‌سازی فرهنگی در برنامه های اوقات فراغت با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد دنبال می‌شود.

محمد امین حقیقت- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان درگفتگوباخبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان واوقات فراغت، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه ها و کلاس های متنوع در حوزه های فرهنگی، هنری، موزشی و ... خواهند داشت که یکی از نکات مورد تاکید کانون ها برگزاری کلاسهای مهارتی با همکاری فنی و حرفه ای است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، بیان کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مد نظر است.

حقیقت با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه ستاد کانون های مساجد استان بدنبال هم افزایی بیشتر با دستگاه های مختلف برای پیشرفت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد است  اظهارداشت: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارد.

حقیقت به اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مخاطبان اصلی کانون‌ها را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد است.

کد خبر 1765289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha