رییس جمهور صدای کارخانه پوشش را می شنود

وحیدی با اشاره به احیای کارخانه پوشش توسط دستور رییس جمهور شهید، گفت: این کارخانه یکی از صدها یا هزاران طرحی است که توسط شهید بزرگوار ما آیت الله رییسی احیا شده، ایشان آمدند این‌ها را دیدند و دل سوزاندند و دستور دادند که با پیگیری های لازم به چرخه تولید برگردد و اکنون راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، احمد وحیدی_ وزیر کشور امروز(یکشنبه، ۶ خرداد) در حاشیه بازدید از کارخانه پوشش در جمع خبرنگاران گیلانی با اشاره به اشتغال ۱۲۰ نفر در این کارخانه، که نخی تولید می‌کنند که هم در پوشاک و هم در طرح‌های دیگری که در دستور کار هست استفاده خواهد شد، گفت: پوشش، کارخانه ای که ۱۵۰۰ نفر ظرفیت اشتغال دارد و الان درخواست نخ‌هایی برای قالیچه هم دارند که می‌توانند آنرا نیز تولید کنند.

وی اظهار کرد: این کارخانه یکی از صدها یا هزاران طرحی است که توسط شهید بزرگوار ما آیت الله رییسی احیا شده، ایشان آمدند این‌ها را دیدند و دل سوزاندند و دستور دادند که با پیگیری های لازم به چرخه تولید برگردد و اکنون راه افتاده است.

وحیدی با تاکید بر اینکه، پوشاک یک صنعت خیلی ارزشمند و مهم برای کشور ما است تصریح کرد: با نخ‌هایی که اینجا تولید شده این کار راه میفتد و صدها نفر نیز تحت اشتغال قرار می‌گیرند و رییس جمهور گفته بودند که من صدای این کارخانه را خواهم شنید و راه خواهد افتاد و اینگونه نیز شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز به یاد ایشان به این کارخانه آمدیم در حالیکه قرار بود خودشان به گیلان تشریف بیارند و احتمالاً به اینجا هم سر می‌زدند، اما امروز ما به نیابت از ایشان آمدیم و از کسانی که میدانی برای این خواسته زحمت کشیدند تا این کار راه افتاد و این خواسته ریاست جمهوری را محقق کردند قدردانی میکنم.

وحیدی اذعان کرد: الان برنامه‌هایی برای توسعه کارخانه در پیش هست که باید بنشینیم با مدیر کارخانه صحبت کرده و کمک کنیم که اینجا یک خط رنگ جدیدی که می‌خواهند راه بیندازند که مورد نیازشان است، به اضافه چیزهای دیگری که ممکن است در درخواست‌ها باشد بررسی و مورد توجه قرار دهیم.

گفتنی است، کارخانه پوشش رشت، مجهزترین و بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه بود که در سال ۸۴ با کمتر از سه درصد پیش پرداخت به صورت اقساط ۳۶ ماهه به بخش خصوصی واگذارشد و یکهزار و ۵۰۰ کارگر آن بیکار شدند.

کارخانه ای که ۱۸ سال رها شده بود در بازدید آیت الله رییسی در مقام رئیس قوه قضاییه در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ طی سفر به گیلان و دستور راه‌اندازی آن دوباره به چرخه تولید برگشت.  

رییس جمهور صدای کارخانه پوشش را می شنود

رییس جمهور صدای کارخانه پوشش را می شنود

رییس جمهور صدای کارخانه پوشش را می شنود

رییس جمهور صدای کارخانه پوشش را می شنود

کد خبر 1765571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha