بررسی اشعار سعدی شیرازی در برنامه «پارسی گویان»

برنامه «پارسی گویان» رادیو ایران به بررسی اشعار سعدی شیرازی شاعر و حکیم اندیشمند که آثار نظم و نثرش گنجینه‌ای گرانبهای ادبیات فارسی است می پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  برنامه «پارسی‌گویان» به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه ها ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

سیده «زهرا صالحی»، تهیه کننده رادیویی با اشاره به بررسی اشعار سعدی در  برنامه «پارسی گویان» گفت: در برنامه این هفته با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی به بررسی اشعار سعدی می پردازیم.

وی افزود: سعدی شیرازی، شاعری بی‌بدیل در تاریخ ادبیات فارسی است که با خلق آثاری پرمغز و پرمحتوا، نام خود را در زمره بزرگ‌ترین شاعران جهان ثبت کرده است. غزل‌های عاشقانه و دلنشین او در کنار مثنوی‌های پندآموز و حکایات آموزنده‌اش، گنجینه‌ای گرانبها از ادبیات فارسی را به ارمغان آورده است.

تهیه کننده «پارسی گویان» تاکید کرد: سعدی تنها یک شاعر توانمند نبود، بلکه انسانی حکیم و اندیشه‌مندی ژرف‌نگر نیز بود. او در آثار خود، به موضوع‌های مانند شکرگزاری خداوند، عشق و محبت، عدالت و انصاف، قناعت و خرسندی، و دیگر مفاهیم اخلاقی و اجتماعی می‌پردازد و راهنمای انسان در رسیدن به سعادت و کمال می‌شود.

صالحی افزود:  در برنامه «پارسی گویان»  روز پنج شنبه ۱۰ خرداد با حضور دکتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی به بررسی اشعار سعدی می پردازیم.

وی در خصوص دیگر بخش های برنامه به  گزارش با فارسی آموزان اشاره کرد.

کد خبر 1766001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha