رویکرد تمدن‌سازی در تدوین سند بازی‌های رایانه‌ای

شکرابی بر رویکرد تمدن‌سازی سند بازی‌های رایانه‌ای در جهت ترویج فرهنگ  سبک زندگی ایرانی اسلامی در کنار رویکرد صنعتی و اقتصادی آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشست اندیشه‌ورزی میز بازی‌های رایانه‌ای ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و با موضوع بررسی پیش‌نویس سند توسعه و ارتقای زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

دکتر ابراهیم شکرانی، دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست ضمن تبیین اهداف و وظایف و کارکرد میزهای تخصصی و تأکید بر ضرورت و اهمیت برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی با حضور دستگاه‌های مرتبط، صاحب‌نظران و ذینفعان، بر رویکرد تمدن‌سازی سند بازی‌های رایانه‌ای در جهت ترویج فرهنگ  سبک زندگی ایرانی اسلامی در کنار رویکرد صنعتی و اقتصادی آن تأکید کرد.

حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با برشمردن حوزه‌های راهبردی و مؤلفه‌های فرهنگی، اجتماعی، سرمایه‌گذاری و علمی  بازی‌های رایانه‌ای، بر تمرکز و توجه جدی به حوزه بازی‌های رایانه‌ای به‌طور خاص در حکمرانی فرهنگی کشور توجه داشت.
وی با اشاره به رشد روز افزون مصرف بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: بر اساس پیماش انجام شده در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۶ میلیون نفر و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴ میلیون نفر در کشور بازیکن بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد و از این تعداد ۷۰ درصد نوجوانان هستند.
مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: از نظر علمی ایران در کشورهای منطقه رتبه اول را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دارد.
دهنادی؛ دبیر میز بازی‌های رایانه‌ای نیز ضمن ارائه پیش‌نویس سند بازی‌های رایانه‌ای گفت:  بر اساس آمارها، بازی‌های رایانه‌ای جایگاه دوم را در مصرف فرهنگی کشور دارد و این سند می‌تواند آغاز راهی باشد برای هماهنگی، وحدت رویه و یکپارچگی سیاست‌ها و برنامه‌ها در حوزه حکمرانی بازی و سرگرمی در کشور. همچنین در این نشست اندیشه‌ورزی نمایندگان دستگاه‌های مختلف به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 1766023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha