قیام ۱۵ خرداد تکمیل نهضت‌های تنباکو، مشروطه و نفت بود

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: انقلاب اسلامی، ثمره نهضت‌های تکاملی معاصر است و قیام ۱۵ خرداد تکمیل نهضت‌های تنباکو، مشروطه و نفت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۱ خرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با بیان اینکه تقوا، از نشانه های صبر و امید است، به ذکر حدیثی از مام علی (ع) اشاره و اظهار کرد: تقوا، عوض، جانشین و جایگزین ندارد.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به فرموده امام صادق (ع) بمبنی بر اینکه «تقوا، خلاصه و عصاره انجام واجبات و ترک محرمات است، گفت: حضرت امام علی علیه السلام فرمودند «از بی‌تابی و کم صبری بپرهیز که امید را قطع، اقدام و عمل را ضعیف می‌کند و اندوه می‌آورد».

وی با بیان اینکه امید و چشم به راه آینده‌ای بهتر بودن، از آموزه‌های اصیل قرآنی و حدیثی است. افزود: صبر و امید خلاصه همه فضیلت‌ها و خمیر مایه همه سعادت‌ها و ابزار وصول به هرگونه خوشبختی و نداشتن صبر و امید، مساوی با شکست است.

حجت الاسلام سیادت صبر را امید، نردبان، رضا و اوج احترام به حکمت خدا دانست و ادامه داد: مومن حقیقی، هرگز نگران آینده نیست، زیرا می‌داند همه چیز برای خدا معلوم بوده و با تمام قلب خود به خدا اعتماد و امید دارد.

خطیب نماز جمعه پاتاوه بیان کرد: همان طور که هیچ شبی نیست که بتواند روز را شکست دهد، هیچ مشکلی هم نیست که بتواند امید را شکست دهد، بدون صبر و امید، زیست مومنانه معنی ندارد.

وی در خطبه سیاسی، ابتدا با تسلیت سی و پنجمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای ۱۵ خرداد و گرامی داشت سالروز انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری جهان اسلام در سال ۱۳۶۸به ذکر سخنان مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: «جهان شمولی وصیت‌نامه امام خمینی رحمت الله علیه، توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب می‌باشد».

حجت الاسلام سیادت به راهبردهای امام خمینی(ره) برای شکوه، عظمت و اقتدار مستضعفین جهان اشاره کرد و گفت: قیام الهی برای زدودن استبداد و استعمارکه امام خمینی (ره) فرمود « و شما ای مستضعفان جهان و ای کشورهای اسلامی! به پا خیزید و حق را با چنگ و دندان بگیرید و از هیاهوی تبلیغاتی ابرقدرت‌ها نترسید».

امام جمعه شهر پاتاوه امید نبستن به حاکمان مستبد قدرت‌های خارجی برای رهایی و عبرت از وضعیت اسفبار جهان اسلام و مستضعفین در سده اخیر را در راستای شکوه و عظمت موثر دانست و افزود: سرمشق گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در برابر استبداد، وحدت کلمه و برادری، ایجاد دولت بزرگ اسلامی با جمهوری آزاد و مستقل، نشان دادن حقیقت اسلام به جهانیان، توجه به جنبه‌های سیاسی مکتب اسلام، پیروی از رهیافت اهل بیت (ع) برای رهایی، بهره‌گیری از فقه اسلام ناب برای سامان جهان اسلام از دیگر موارد شکوه، عظمت و اقتدار مستضعفان عالم است.

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی به سخنان رهبر معظم انقلاب در پیام جامعی، افتتاحیه مجلس دوازدهم و سالروز قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ گریزی زد و گفت: «مجلس باید آرام بخش، امید آفرین و برانگیزاننده همت‌ها و دعوت کننده و همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد.

حجت الاسلام سیادت به بخش دیگری از پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این پیام آمده «شهیدان پرواز خدمت یکی از خصوصیاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود، مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدی گرفت، کار اصلی نماینده تامین منافع ملی است، پیگیری مسائل حوزه انتخابیه باید در چهارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد» .

امام جمعه شهر پاتاوه به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مجلس در راس امور است» اشاره کرد و ادامه داد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که به فکر اقتصاد و فرهنگ مردم باشند، نه دنبال منافع شخصی، سیاسی و گروهی خاصی باشند.

وی در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای قیام ۱۵ خرداد، بیان کرد: حماسه قیام ۱۵ خرداد، حلقه وصل نهضت‌های ملت ایران بود.

حجت الاسلام سیادت گفت: در تمام اعصار حیات بشری، اجتناب از طاغوت، میثاق مشترک رهبران الهی و امت‌ها برای تحقق سعادت و خوشبختی حقیقی انسان‌ها است.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: انقلاب اسلامی، ثمره نهضت‌های تکاملی معاصر است و قیام ۱۵ خرداد تکمیل نهضت‌های تنباکو، مشروطه و نفت بود.

وی گفت: این قیام زمینه ساز بیداری ملت و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شمسی شد. حضرت امام خمینی(ره)  فرمود: «من هر سال ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام می‌کنم».

کد خبر 1766262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha