حمایت ۷۰ عضو کنست اسرائیل از تبادل اسرا

خانواده‌های اسرای اسرائیلی با جمع‌آوری ۷۰ امضا از اعضای کنست خواستار تبادل اسرا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» گفتند: خانواده‌های اسرای اسرائیلی که در غزه بازداشت شده‌اند،  از ۷۰ عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی امضاء گرفتند و در درخواست خود از دولت نتانیاهو خواستند توافق فعلی برای آزادی خانواده‌های آنها را بپذیرد.

این روزنامه نوشت: گروهی از جوانان از خانواده های اسرای اسرائیلی روز سه شنبه وارد ساختمان کنست شدند تا نمایندگان خود برای امضای سندی که در آن از دولت نتانیاهو درخواست شده است، تبادل اسرا را بپذیرد، امضا جمع کنند.

این روزنامه نوشت: این گروه تاکنون توانسته‌اند امضای ۷۰ نماینده کنست را جمع‌آوری کنند و روز چهارشنبه نیز به تلاش خود ادامه می‌دهند تا به ۱۰۰ امضا از ۱۲۰ نماینده برسانند.

به گفته همین منبع، همه نمایندگان برخی از احزاب این سند را امضا کردند و «حمایت کامل» خود را تبادل اسرا اعلام کردند.

این احزاب عبارتند از «اردوگاه دولتی» به رهبری «بنی گانتز» عضو شورای جنگ (۸ کرسی در کنست)، دو حزب مذهبی «شاس» (۱۱ کرسی) و «یهودیت تورات متحد» (۷ کرسی) و یک کرسی «آینده وجود دارد» به رهبری یائیر لاپید، رهبر مخالفان (۲۴ کرسی). ۲ کرسی، «فهرست متحد عربی» (۵ کرسی)، «جبهه عربی برای تغییر» (۵ کرسی) و «کارگر» (۴ کرسی).

برخی از نمایندگان احزاب «صهیونیسم دینی» به رهبری بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی (۷ کرسی)، «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدرو لیبرمن (۶ کرسی) نیز از این سند حمایت کردند. بسیاری از اعضای حزب لیکود شامل (۳۲ کرسی) به رهبری نتانیاهو فقط حمایت محدودی داشتند.

بر اساس گزارش‌ها، تنها حزبی که پنج عضو آن در کنست از ابراز حمایت خود از تبادل اسرا خودداری کردند، «عوتسما یهودیت» به ریاست ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی افراطی بود.

خانواده‌های زندانیان جمع‌آوری کننده امضا در بیانیه‌ای گفتند: این گام بیانگر لحظه‌ای از وحدت در کنست است، زیرا نمایندگان طیف وسیعی از احزاب و بخش‌ها حمایت خود را از اقدامی با هدف آزادی افراد ربوده شده و بازگشت ابراز کردند.

کد خبر 1766809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha