تحریم یک هتل در اسکاتلند به دلیل میزبانی از تیم فوتبال اسرائیل

گروه «جوایز مسلمانان» اسکاتلند هتل «مکدونالد اینچیرا» را به دلیل میزبانی از تیم فوتبال زنان اسرائیل، تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « uk.sports»، گروه «جوایز مسلمانان» اسکاتلند یک هتل را به دلیل میزبانی از تیم فوتبال زنان اسرائیل، تحریم کرد.

قرار بود هتل «مکدونالد اینچیرا» میزبان جوایز سالانه مسلمانان در روز ۲۸ سپتامبر باشد، اما برگزارکنندگان این مراسم اعلام کردند که پس از ورود تیم فوتبال زنان اسرائیل در آستانه بازی مقدماتی یورو ۲۰۲۵ به این هتل، مکان جدیدی را انتخاب خواهند کرد.

بازی مقدماتی به دلیل نگرانی از اعتراضات پشت درهای بسته برگزار شد.در طول مسابقه صدها نفر در بیرون ورزشگاه تجمع کردند و پرچم فلسطین و بنرها را به اهتزاز درآوردند و خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

اعضای تیم اسرائیلی پس از پایان بازی با اسکاتلند، تی‌شرت‌هایی  را در دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود «آنها را به خانه بیاورید» که اشاره به گروگان‌هایی است که جنبش مقاومت حماس در حمله ۷ اکتبر گرفت.

سخنگوی جوایز مسلمانان اسکاتلند گفت که آنها نمی توانند از مکانی که نسل کشی علیه مردم غزه را مشروعیت می بخشد، حمایت کنند.

در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه آمده است: با ناامیدی بسیار، ما باید مکان جدیدی برای جوایز مسلمانان اسکاتلند ۲۰۲۴ که رویدادی برای شناسایی دستاوردها و استعدادهای مسلمانان اسکاتلند برای غلبه بر گسترش اسلام هراسی است، پیدا کنیم.

این گروه افزود: ما نمی‌توانیم مراسم خود را در مکانی برگزار کنیم که نسل‌کشی جاری مردم غزه را مشروعیت بخشد و به همین دلیل مکان جدیدی را انتخاب خواهیم کرد.

گروه جوایز مسلمانان اسکاتلند همچنین گفت: میزبانی یک تیم ورزشی اسرائیل در حالی که دولت این کشور به کشتار وحشتناک و غیرقانونی خانواده ها در غزه ادامه می دهد، قابل قبول نیست و با ارزش های جوایز مسلمانان اسکاتلند همخوانی ندارد،بنابراین ما مکانی را انتخاب خواهیم کرد که با روح جوایز هماهنگی بیشتری داشته باشد.

این بیانیه می‌افزاید: ما از همه اعم از مسلمان و غیرمسلمان، اسکاتلندی و غیراسکاتلندی می‌خواهیم هر کاری که می‌توانند برای همبستگی با مردم غزه انجام دهند.

کد خبر 1766857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha