دبیر مجمع خانواده قرارگاه خاتم الاوصیاء:

«ازدواج» یعنی پذیرفتن خوشبختی و سعادت دیگری

«شایسته شو» و «سفیران خانواده» راهبردی برای حفظ کیان خانواده
«ازدواج» یعنی پذیرفتن خوشبختی و سعادت دیگری

کشاورز با اشاره به اجرای طرح واسطه گری ازدواج در قالب طرح «سفیران خانواده» و طرح «شایسته شو» گفت: ازدواج به معنای این است که زوج مسئول خوشبخت کردن یکدیگر هستند از این رو باید برای خوشبختی یکدیگر برنامه و هدف داشته باشند.

صالحه کشاورز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با تبریک سالروز پیوند آسمان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: ازدواج بنابر فرمایشات اهل بیت(ع) و ازدواج کامل کننده دین است است؛ اثرات و برکات آن همواره برای انسان مورد تأکید قرار گرفته است.

مسئول میز خانواده قرارگاه تحول قرارگاه اجتماعی استان البرز افزود: نسخه ای که دین برای ازدواج تعریف می کند اظهار کرد: مبنای دین اسلام نسبت به زوجیت و زن و مرد نگاه مبنایی ویژه ای دارد در اسلام معتقدیم که ازدواج مسئولیت است و زوجین این قصد و نیت را می گذارند که در مسیر زندگی مسئولیت یکدیگر را برعهده بگیرند.

وی با بیان این مطلب که در دین مبین اسلامی محور و اساس ازدواج این است که زوجین مسئولیت خوشبخت کردن یکدیگر را برعهده می گیرند تصریح کرد: به عنوان یک روانشناس و یک مشاور با نگاه به دین اسلام از افرادی که برای ازدواج می آیند این سوال را می پرسم که برای خوشبخت کردن طرف مقابل چه برنامه ای دارید؟ با نگاه دین ما به دنبال راهکار، خودسازی و رشد می رویم.

استاد دانشگاه بیان کرد: مجمع خانواده جبهه فرهنگی یا قرارگاه خاتم الاوصیاء در رابطه با میانجی گری و تعالی خانواده برنامه های موفقی را در نظر داشته است.

کشاورز با اشاره به اهمیت طرح های اثرگذار در حوزه ازدواج عنوان کرد: راه اندازی سفیر خانواده در استان البرز که در حوزه پیش از ازدواج، شایسته شو و در حوزه پس از ازدواج مشاوره های آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اهمیت فعالیت گروه های جهادی در تحقق ازدواج بهنگام عنوان کرد: تهیه جهیزیه به گروه جهادی ما برمی گردد که وظیفه اصلی اش برپایی اردوهای جهادی سلامت محور است که در کنار آن تهیه جهیزیه نیز از جمله اهداف محوری است.  

مسئول میز خانواده قرارگاه تحول قرارگاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: در امر واسطه گری به صورت تخصصی با نیم نگاهی به روانشناسی با رویکرد دین از تحقق ازدواج جوانان حمایت می شود.

کد خبر 1767161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha