اولین فلسطینی عضو پارلمان اروپا شد

وکیل و فعال فلسطینی-فرانسوی در میان نمایندگان تازه منتخب به چشم می‌خورد که در پی برگزاری انتخابات وارد پارلمان اروپا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «royalnews»، در انتخابات پارلمان اروپا که به تازگی برگزار شد، حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» (La France Insoumise  )، یک حزب سیاسی سوسیالیست دموکراتیک و پوپولیست چپ‌گرا در فرانسه، تقریبا ۱۰ درصد آرا و هشت کرسی در پارلمان را به دست آورد و نام «ریما حسن» ۳۲ ساله، وکیل و فعال فلسطینی-فرانسوی در میان نمایندگان تازه منتخب به چشم می‌خورد.

حسن که در یک اردوگاه پناهجویان در سوریه به دنیا آمد و در سن ۱۰ سالگی به فرانسه مهاجرت کرد، در رتبه هفتم فهرست انتخاباتی این حزب قرار گرفت.

 انتخاب «ریما حسن» یک لحظه تاریخی را رقم زد زیرا او اولین نماینده فلسطینی-فرانسوی پارلمان اروپا شد.

حسن در طول حضور در رسانه ها پیوسته بر تعهد خود به اهداف طرفدار فلسطین تاکید کرد.

 او بارها آنچه را که آپارتاید و نسل کشی علیه فلسطینی‌ها توصیف می کند، محکوم کرده است.

حسن در کار حمایتی خود، مجموعه «اقدام برای فلسطین» و رصدخانه «کمپ‌های پناهندگان» را تاسیس کرد؛ یک سازمان غیردولتی که به مطالعه کمپ‌های پناهندگان و افراد آواره اختصاص دارد.

حسن به طور فعال در تظاهرات سراسر فرانسه شرکت کرده و در برنامه‌های گفتگوی سیاسی این کشور برای بحث درباره اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل حضور داشته است.

علاوه بر این، او از پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود برای تقویت صدای فلسطینی ها و حمایت از فعالیت‌ها در حمایت از فلسطین استفاده کرده است.

«ریما حسن» در اوایل سال جاری تاکید کرد که موضوع فلسطین نه تنها منطقه‌ای بلکه یک نگرانی اروپایی است.

 او خواستار به رسمیت شناختن بیشتر فلسطین توسط اتحادیه اروپا برای مقابله با طرح های استعماری اسرائیل شد و از تحریم ها و تعلیق روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

کد خبر 1767596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha