تلاش مشترک فلسطین و اسپانیا برای پایان دادن به جنگ غزه

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه کنفرانس کمک‌های اضطراری به غزه به میزبانی اردن با نخست‌وزیر اسپانیا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه کنفرانس کمک‌های اضطراری به غزه به میزبانی اردن با نخست‌وزیر اسپانیا دیدار کرد.

«محمود عباس» و «پدرو سانچز» در این دیدار درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی وفا، این دو رهبر در حاشیه کنفرانس کمک های اضطراری برای غزه برای بررسی راه های توقف تعرض اسرائیل به فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری با یکدیگر گفتگو کردند.

محمود عباس در این گفتگو خواستار خروج نیروهای اسرائیلی از کل نوار غزه و دسترسی به کمک ها برای جلوگیری از قحطی قریب الوقوع در این منطقه شد.

او از نخست‌وزیر اسپانیا به دلیل موضع شجاعانه و اصولی کشورش با به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور تشکر کرد.

سانچز هم به نوبه خود بر حمایت اسپانیا از مردم فلسطین و حق تزلزل ناپذیر و مشروع آنها بر سرزمینشان، همراه با حق تعیین سرنوشت آنها و ایجاد کشور مستقل تاکید کرد.

در ۲۸ می، اسپانیا رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که اسرائیل از روز ۷ اکتبر تا کنون علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده بود، به حملات وحشیانه خود به غزه ادامه داده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، بیش از ۳۷ هزار فلسطینی از آن زمان در غزه کشته شده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند و بیش از ۸۴ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

هشت ماه پس از جنگ اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دار تبدیل به ویرانه شده است و رژیم صهیونیستی با وجود انتقادهای گسترده بین‌المللی حاضر نیست به این حملات پایان دهد.

کد خبر 1767717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha