تحول فرهنگی را با نگاه ویژه به مسجد دنبال می‌کنیم

زاکانی از ارائه ۱۴ بسته کارشناسی برای رفع مشکلات کشور خبر داد و گفت: نگاه اولویت‌محورِ مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و رسانه در شهرداری را به تمام کشور گسترش خواهیم داد و آن را راه نجات کشور می‌پنداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه، ۳۰ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با گرامیداشت یاد امام راحل، شهید جمهور و هیأت همراه ایشان، گفت: ما امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی و تلاش و کوشش برای خدمت به مردم و آبادانی کشور را داریم، در این مدت تجارب خوب و موفقی داشتیم و ناکامی‌هایی را هم تجربه کردیم. در مرور این مسیر به چارچوبی می‌رسیم که هم خیرات و برکات دارد و باید از آن بهره ببریم، تجارب تلخی هم داشتیم که نباید آنها را را تکرار کنیم.

وی افزود: ما قابلیت‌ها و توانمندی های فراوان داریم و البته با چالش‌هایی هم روبه‌رو هستیم مانند جمله حوزه معیشت، مسکن، اشتغال و تفریح مردم.

زاکانی ادامه داد: در کنار آن در کشور یک امکانات گسترده برای آبادانی و پیشرفت داریم که باید به جدیت به سمت عینیت‌بخشی برای آن‌ها برویم تا یک ایران قوی، پیشرفته و داری یک ایده پیشروانه در سطح جهانی داشته باشیم که الگوی دیگران  باشد و تکثیر شود و هم یک تمدن اسلامی را شکل دهد.

زاکانی گفت: نیازمند یک هسته مرکزی فکری منسجم برگفته از مکتب امامین انقلاب و یک بسته تحولی برای این‌که پیشرفت ایجاد کند، هستیم تا مشکلات مردم را نیز برطرف سازد لازم داریم تا نقش ایران به یک قدرت منطقه‌ای و ابرقدرت بین‌المللی بدل شود که امکانات آن نیز فراهم است. ما به کار کارشناسی معتقدیم و کسی که  کار کارشناسی نمی داند، نباید جرأت ورود به این عرصه را داشته باشد.

وی افزود: برای این منظور ۱۴ بسته آماده کرده‌ام تا با یک کار چند مشکل رفع شود و در یک فرصت زمانی اندک گام‌های بزرگ برداریم و این عقب‌افتادگی تاریخی را که در دوران ستم‌شاهی ایجاد شده  برطرف سازیم.

فردا با عدد و رقم پاسخ وزیر خارجه دولت قبل را می دهم

زاکانی خطاب به برخی مسئولان در دولت های اسبق، گفت: وزیر خارجه دولت دوازدهم حرفهایی زد که متعجب شدیم حرفایی سست و بی پایه که ما فردا با عدد و رقم جواب او را می دهیم برخی باید محاکمه شودند کسانی گکه در کرسنت میلیاردها دلار ضرر به کشور زدند باید پاسخگو باشند این امر دیگر از قصور و تقصیر گذشته است متعجبم برخی چرا آزادانه حرکت می کنند این افراد باید محاکمه قضایی شوند.

یارانه طلا یار فقر از ایران محو می کند

۱۴زاکانی در مورد ۱۴ بسته تحولی خود با بیان اینکه اولین بسته یارانه انرژی  است که بعنوان طلا یار محسوب ی شود افزود: ای بسته امکان خوبی است که توجه به دهک های اجتماعی را زیر و رو می کند و افراد را در جایگاه مشارکت قرار داده و فقر مطلق قطعا از ایران محو می‌شود و همه تعجب می کنند که چرا در گذشته این کار انجام نشده است.

وی هوشمندسازی و برقی سازی در استفاده از انرژی را یکی دیگر از ۱۴ بسته تحولی دانست و گفت: در بستر هوشمند سازی امکان رفاه بالا برای مردم فراهم و می شود و مردم از وضعیت کنونی خودرو و سوخت های فسیلی خارج می شوند این امر آثار زیست محیطی دارد.

زاکانی ادامه داد: امنیت غذایی از بند های دیگر بسته تحولی استکه  با آرامش می توان سود و ثبات و کیفیت مناسب برای صادر کننده فراهم شود، امنیت غذایی موجب ثبات کشور است و کشاورزان عمل به آن را خواستار شدند.

به واسطه پزشک بودنم به درد مردم آشنا هستم

وی در مورد ایده تحولی خود در حوزه سلامت گفت: به واسطه پزشک بودنم به درد مردم آشنا هستم  و در برنامه سلامت اگر در امنیت عذایی نمی خواهیم سر گرسنه به بالین بگذارد  در سلامت نیز کسی جز رنج بیماری نباید درد دیگری نکشد. در حوزه مسکن و شهرسازی نیز این امر معضل جدی بی خانمانی و درد به دردی بیش از ۱۴۱ درصد را به خود اختصاص داده و شهرها را به آزار گاه مردم تبدیل کرده است و در گذشته اعتقاد بر این بود تا شهر تهران را گران کنند تا ترافیک حل شود.

گفتمان جمهوری اسلامی در تمام جهان خاطرخواه دارد

وی در مورد بسته تحلی در حوزه بین المللی، اظهار کرد:  گفتمان جمهوری اسلامی در تمام جهان خاطر خواه دارد و در گام دوم، داخل کشور را از بالقوه به بالفعل و استفاده از تمام منابع تبدیل می کنیم و در گام بعد در منطقه ی توان در خط مقاومت جایگاه خود را تثبیت کنیم و در عرصه خارجی نیز به جایگاه واقعی خود برسیم از این دیدگاه دیگر به کشورهای دیگر التماس نمی کنیم.

در دولت ما عدد و رقم حضور زنان بیشتر از دولت‌های قبل است

وی در مورد جایگاه زنان و دختران اظهار کرد: دختران ظرفیت حداکثری در جامعه دارند و این دیدگاه که زن در کُنج خانه محصور شده و مورد بهره مندی قدرتمندان باشد به کنار می رود و رسالت او در همسرداری و فرزندپروری با حضور در اجتماع منطبق است و دولت نیز زمینه تحول جایگاه زنان و دختران فراهم می کند و در دولت ما نیز جایگاه و عدد و رقم حضور زنان بیشتر از دولت‌ها قبل است.

زاکانی ادامه داد: در اصلاح حکمرانی معتقدیم مدیریت محلی باید به مدیریت ملی امتداد یابد تجربه موفق در مدیریت شهری و در جایی که دولت به ما نیاز داشت تمام قامت کمک کردیم و در جایی که ما نیاز داشتیم دولت تمام قد ایستاد. در مبارزه با فساد اقتصادی ، تبعیض و رانت  که سابقه و ایده‌ های خوبی داریم تا اموال رفته را برگردانیم و در شهرداری این ایده ها را اجرا کردیم.

شهردار تهران در مورد بسته تحولی علم و فن‌آوری گفت: برای ما مدرسه، حوزه و دانشگاه رکن رکینی است که باید در کنار مسجد. خانواده و … بسته ای فراهم کند در دنیا آموزش نقش ۷۰ درصد در راندمان و بهره وری دارد قوی ترین وزیر باید وزیر آموزش و پرورش باشد و معلم جز دغدغه پرورش دانش آموز چیزی نداشته باشد. در حوزه فرهنگ و هنر باید آنچه شایسته عمق فرهنگ و عمق دینی ما است، انتقال دهد.

کشور جوری نیست که برخی بیان می کنند باید آن را نجات داد!

وی با بیان اینکه تثبیت ارز و حذف آن از زمینه زندگی مردم و تقویت پول ملی از برنامه های اقتصادی دولت من است ادامه داد: در حمل و نقل و زیر ساخت آن بحث جاده و هوایی مطرح است که ریل اهمیت بیشتری دارد و در وضوع امنیت، امنیت ما که خدشه بردار نیست و تکیه بر ملت دارد و قابل خدشه نیست و می توان کاری کرد که کشورها منفعت خود را در عدم تهدید ما ببنند.

زاکانی تاکید کرد: کشور جوری نیست که برخی بیان می کنند باید آن را نجات داد و اگر کسی بگوید اعتلا می دهم به تنهایی نمی تواند، تمدن ما از عمیق ترین ها رهبرمان از بهترین ها و مردم ما طلا هستند. در مورد یارانه ها در حوزه اقتصاد آزادی سازی کشور از کمند ارز، جلوگیری از خام فروشی و شریک کردن مردم  در خلق ثروت، افزایش توان پول ملی که منابع آن کاملا موجود است  و هیچ فشاری به بودجه نمی‌آورد و بلکه به بودجه اضافه می شود و موضوع ما ساماندهی انرژی بخش کشاورزی نیست بلکه اولویت‌ ما افزایش تولید در کشاورزی است.

شهردار تهران در مورد مصرف انرژی خانوارها گفت: میران مصرفی گاز هر سه ماه محاسبه و معادل مصرف نشده آن طلا به خانوار داده می شود و تبعیض ناعادلانه فرو می ریزد و اگر کسی به میزان مصرف رسید در سیستم معادلی قرار می گیرد و مصرف می کند و پولش در جیب فردی می رود که مصرف نکرده است در این تغییر و تحول مناطق سردسیری ضرایب می خورند که آسیب نبینند.

یارانه توهین به مردم بود

زاکانی گفت: یعنی مردم در اقتصاد مشارکت فعال دارند و بیشتر از گذشته مردم ایران قدرتمند و ثروتمند می شوند، یارانه توهین به مردم بود و چندین برابر یارانه به آنها پرداخت می شود شرایط کشور به شکلی است که بن‌بست نداریم، مشکلات جدی داریم که نیازمند تدبیر و عزم و اراده است تا آینده ایران مطابق آزادی و در قله و رفاه و پیشرفت باشد.

وی در مورد صنعت گفت: یکی اشتباهات در سال ۸۵ این بود که پیش نیازهای تولید مثل فولاد و پتروشیمی را با قیمت جهانی محاسبه می کنیم که مس و روی  و فولاد را در بورس به رقابت گذاشتند و در بورس ۳۰ درصد قیمت بالا رفت و دیگر تولید کننده نمی تواند رقابت کننده و تولید و اشتغال به هم ریخت و صادرات به سمت خام فروشی رفت و ما را به سمت محرومیت از تولید مبتنی بر دانش و اشتغال و سود خارجی ها بردند و شرکت هاب بزرگ چند صد میلیارد سود می برند برای تغییر معادله باید هر چیزی را در یک زنجیر، تامین، تولید، عرضه، مصرف و در یک فرآیند ۶ مرحله ای دیده شود.

دولت شهید جمهور مختصات دولت‌داری را تغییر داد

وی در مورد دفاع از شهید جمهور گفت: دولت شهید جمهور مختصات کشور در حوزه دولت داری را تغییر داد و کارهای بزرگی را شروع کرد که ناتمام مانده باید تمام شود برخی انتقام ناکارآمد ی خود را از شهید جمهور می گیرند وظیفه ما صیانت از دولت شهید جمهور است.

 زاکانی تصریح کرد: قیمت بنزین و ادعای هسته ای را فردا پاسخ می دهم و حرفه‌های نادرست است وی جفا کرد و باید گفت مردم آگاه هستند و اسناد موجود است فردا پاسخ نامه توهین آمیز ظریف را می دهم اذن رهبری برای مذاکره بود اما هنر نتیجه گرفتن را نداشتید، آنان که که توهین می کنند به دشمن لبخند می زنند.

وی در مورد تک نرخی شدن بنزین گفت: محاسبات این است که به سمت تک نرخی شدن بنزین باشد و معادلات با ۱۵۰۰ تومان بسته شده که دولت ممکن ۲۰ همت ضرر کند و دولت سودش را در جای دیگر می بَرد.

 وی اظهار کرد:ایده های ما ۱۴ بسته تحول بزرگ در ابعاد مختلف ایجاد می کند و دیگر دغدغه سلامت و اشتغال نداریم و با مشارکت مردم آنها ثروتمند می شوند و خاستگاه رهبری این است آنچه می گوییم خواستگاه امام راحل و رهبر انقلاب است.

با مذاکره مشکل نداریم و از آن استقبال می کنیم

زاکانی با بیا اینکه در حوزه سیاست خارجی قابل به احترام متقابل هستیم، گفت: غرب فقط آمریکا نیست با مذاکره مشکل نداریم و از آن استقبال می کنیم می توان بهترین رابطه را با یهودیان دنیا داشته باشیم اگر آمریکا در جایگاه درست بنشیند و ظلم های در حق ما را جبران کند حتما با اذن رهبری برای گفتگو منعی وجود ندارد و گفتگو عزتمندانه باشد. با اروپا ارتباط و پیوستگی در جهت متقابل داریم و اروپا هراسی راه به جایی نمی برد و به توانمندی خود تکیه می کنیم.

نگاه صفر و صدی به برجام نداریم

شهردار تهران گفت: در برجام آن چه محاسن بود محاسن و آنچه معایب بود معایب گفتیم و نگاه صفر و صدی نداریم و با نگاه کارشناسی گفتیم برجام کار غیرکارشناسی بود آمریکا متهم و مجرم است ما صدای خفته ژاپن و ناکازاکی و انسان های آزادی خواهی دنیا هستیم.

به امید خدا از اقبال مردم برخودارم

وی در مورد کنارگیری خود از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اگر خطری جهت گیری دولت شهید رئیسی را به خطر بندازد همه دوستان جبهه انقلاب باید توافق کنند و نتیجه بعد از مناظرات است، معتقدم کار کارشناسی ما حتما اقبال جدی مردم دارد و اما نهایتا اقبال مردم هرکس بود همان فرد رئیس جمهوراست  به امید خدا خودم از این اقبال برخوردارم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در مورد پیگیری رویکردهای مسجدی شهید رئیسی، توضیح داد: فرهنگ پایه و اساس مدار کشور ما است و در فرهنگ، تعلیم و تربیت نقش پیشران و تحول آفرین را ایفا می کند. رکن این تعلیم و تربیت را خانواده، مدرسه، مسجد، دانشگاه، حوزه و رسانه تشکیل می دهند. تمام اینها در این قاعده نقش ویژه ایفا خواهند کرد لذا نگاه اولویت محورِ مدارس، مساجد، دانشگاه ها و رسانه ها در شهرداری را به تمام کشور گسترش خواهیم داد چرا که ما آن را به عنوان راه نجات بخش کشور می پنداریم.

وی افزود: یعنی اگر تعلیم و تربیت که اجزا و عناصر آن در یک بسته قرار می گیرند تقویت شوند، پایه های دانشی، روحی و علمی کشور تقویت خواهد شد و آن تحول بزرگ به دست انسان ساخته شده و رقم خواهد خورد. محصول این اجزا انسان سازی است که در صورت تحقق آن کار بسیار بزرگی انجام خواهد شد.

پزشکیان همیشه در حوزه مطالبه گری است و هیچ وقت پاسخ نمی دهد

وی در مورد گفتگوی خود در مناظره، گفت: پزشکیان دوست من است. ناظر بر دو مورد اشکال گرفتم. یکی ناظر بر خود او که همیشه در حوزه مطالبه‌ گری است و هیچ وقت پاسخگو نیست. پزشکیان چند دوره نماینده مجلس و وزیر بوده و باید پاسخ گذشته خود را دهد. اگر کسی خودش درک درستی از مسائل داشته باشد دیگران را به کارشناسان ارجاع نمی‌دهد.

وی افزود: اشکال دوم به پزشکیان این است که شما امتداد گذشته هستید. این‌که می‌گویید دولت سوم روحانی نیستم اشتباه است. بنده ۴۵ سال پاسخگوی خودم در تمامی مقاطع هستم.  پاسخگوی تمام روزهای خود هستم در طرف درست تاریخ ایستادم.

وی گفت: دوستانی که ثبت نام‌کردند در انتخابات نقدی وجود ندارد، کنار محاسن ممتاز، اشکالاتی هم ممکن است وجود داشته باشد. نقدی به ثبت نام دوستان نیست، مگر می شود دولتی باشد اشکالی نداشته باشد، محاسن ممتاز در کنارش اشکالاتی وجود داشته باشد اما آنقدر نقاط قوت شهید جمهور زیاد است نکات دیگر ذیل آن قرار می گیرد.

وی در مورد حجاب گفت: حجاب امر شرعی و قانونی است و در نهایت احترام باید با فردی که حتی جرم انجام داده برخورد کرد.

اینترننت را ۵۰ برابر می کنیم

زاکانی در مورد اینترنت گفت: اینترنت را موهبت می دانم و ما فکر و قابلیت در حوزه محتوا داریم که می توانیم با دیگران به اشتراک بگذاریم، موضوع منافع ملی و مصالح مردم است و سرعت اینترنت را ۵۰ برابر می کنیم و فیبر نوری را تا در منزل می بریم و بهترین نحوی مردم را ثروتمند خواهیم کرد.

وی در مورد کابینه دولت متبوع خود گفت: من هیچ عدد و رقمی نمی‌توانم بگویم. کابینه ما به شدت قدرتمند و تحول‌خواه است. ممکن است کسی در ستاد دیگری کار کند اما این قابلیت را دارد که محور قرار بگیرد یا تعدادی از دوستان دولت ممکن است در جایگاه خودشان نباشند که از آن‌ها استفاده می‌کنیم لذا صیانت و جهت‌گیری‌ها حفظ خواهد شد و هم در حوزه نخبگی و هم در حوزه بانوان گرامی نسبت به گذشته تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

هیچ تنشی در مناظره نخواهد بود

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار کشور جز با همواری و همفکری به هر سلیقه ای حل نمی شود و با همراهی ایران عزیز و مقتدر در شکل دهی به تمدن اسلامی منظور ما است حرکت به سمت انسجام و همگرایی است.

کد خبر 1768761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha