کانون‌مساجد خط مقدم ترویج ازدواج آسان محله به محله

حجت الاسلام‌مطهری فرد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه ای مناسب برای ترویج ازدواج آسان و جوانی جمعیت است و باید در این راستا با برنامه وارد شد.

حجت الاسلام محمدصادق مطهری فرد-کارشناس مسائل دینی و فرهنگی و دبیراجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران کانون مساجد را نهادی امن برای ترویج ازدواج آسان دانست و اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد می  توانند با آموزش های لازم در خصوص ازدواج آسان، دوری از تجملات و توجه به نسل انقلابی و جوانی جمعیت، به دغدغه های رهبری خانمه داده و برای رشد جمعیت جوان کشور و ازدواج سالم و آسان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه خانواده، نهادی است که بر پایه ازدواج مرد و زن، شکل می گیرد و با تولید مثل، توسعه می یابد، افزود: این نهاد، اساس سازندگی شخصیت انسان و مهم ترین عامل تکامل جامعه بشر است و لذا باید در راستای تشکیل خانواده و فرزندآوری در مساجد و کانون مساجد بیش از پیش فعال شد.
این‌کارشناس فرهنگی و دینی با بیان اینکه کانون خانواده از سه جهت مقدس است، یادآور شد: خروج از خودپرستی اولین‌مساله است و اولین گام در ازدواج، خروج از خودپرستی است.
حجت الاسلام‌مطهری فرد گفت: کانون خانواده، یک مکتب و مدرسه‌ای است که انسان بدون آن تکمیل نمی‌شود و ازدواج مانع ورود انسان به گناه و معصیت است و کانون مساجد می توانند با توسعه ازدواج، برلی دوری از معصیت جوانان تلاش کنند.
دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد نکا یادآور شد: امروز سران استکبار و استثمار که قداست خانواده را مانعی اساسی در برابر مطامع و خواسته های نامشروع خود می بینند، با همه توان در جهت تقدّس زدایی از خانواده، فرهنگ سازی می‌کنند و این خطری است در جهان امروز که نسل بشر را تهدید می نماید.
مطهری فرد گفت: از جمله اقدامات آنان در این راه عبارتست از رسمیّت بخشیدن به خانواده های همجنس،  زوج های هم خانه و خانواده اشتراکی کُمونی که این موارد، اصلی ترین عوامل فروپاشی خانواده در عصر ما به شمار می روند.
وی افزود: از نگاه کسانی که برای خانواده قداست قائل نیستند، هدف اصلی از تشکیل خانواده بلکه در بسیاری از موارد تنها هدف، بهره گیری از تمتّعات جنسی است، اما از نگاه مسلمانان که برگرفته از منابع اصیل اسلامی یعنی قرآن و روایات است، تشکیل خانواده، دارای حکمت ها و دلایل متنوّع روانی، اخلاقی، اجتماعی و دینی است.
به گفته این کارشناس امور دینی و فرهنگی، اساسی ترین هدف در تشکیل خانواده "آرامش روانی" است و  قطعا" بدون آرامش روانی، نه نسل سالم و صالح پدید می آید، و نه سازندگیِ اخلاقی و اجتماعی اتّفاق می افتد و نه ارزش های دینی و آرمان توحید، گسترش می یابد.
دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد نکا خاطر نشان کرد:کاوش های میدانی نشان می دهند که اضطراب روانی و عدم تعادل روحی، نقش عمده ای در فسادهای اخلاقی و اجتماعی دارد و بیشتر جنایات هولناک و خودکشی ها در میان مجرّدها و به دست آنها صورت می گیرد.
وی یادآور شد: خداوند در قرآن بر همین آرامش در کانون خانواده و ازدواج تاکید دارد و می فرماید: «وَ مِنْ ءَایَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُواْ إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَأَیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ. و از نشانه های او، این است که از [جنس] خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنارشان آرام گیرید و میانتان دوستی و مهر نهاد. به راستی، در این [نعمت]، برای مردمی که می اندیشند، قطعا نشانه هایی است».

 

کد خبر 1768883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha