مساجد انرژی انباشته جوانان را در عرصه‌های مختلف جهت دهند

آیت الله حسینی همدانی در پیامی به افتتاحیه طرح ملی «مسجد کانون نشاط»، تاکید کرد: از آنجا که مساجد مرکز امور فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی محلات هستند، باید نوع عملکردشان، مشوق به حضور در مساجد باشد. مساجد انرژی انباشته جوانان را در عرصه‌های مختلف جهت دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز به مناسبت افتتاح طرح ملی «مسجد کانون نشاط» ویژه اوقات فراغت تابستان بچه‌های مسجد پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

سلام علیکم؛

اولا ایام فرخنده ای که در آن قرار داریم و روزهای مبارک پیش رو را به عمه عزیزان حاضر در این جلسه پر خیر ان شاء الله تبریک عرض می کنم و برای رفعت مقام شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید عزیز از خدای تعالی طلب می کنم و از حضور همگی شما که احترام داشتید به تشکیل و برگزاری جلسه مسجد کانون نشاط به خصوص وزیر محترم ارشاد، دکتر اسماعیلی و برادر بزرگوار جناب حجت الاسلام خداداه رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنین حجت الاسلام شکری قدردانی می کنم. 

آنچه از روایت و آیات و کلمات اولیاء خدا به دست می آید این است که ما چیزی به اسم ایام فراغت نداریم، ممکن است از کار و فعالیتی فارغ شویم اما باید بلافاصله اقدام به کار و فعالیت بعدی داشته باشیم. پس باید این فرهنگ جا افتد که به اقتضای زمان و شرایط خاص نوع فعالیت های ما تغییر می کند و اساسا نباید فارغ و بیکار باشیم. 

امام کاظم (ع) میفرمایند: همانا خداوند از بنده پرخواب نفرت دارد و به درستی که خداوند متعال از بنده بیکار نفرت دارد. اما نکته ای که نباید غفلت شود این است که فاصله ای که میان تحصیلات دانش آموزان و دانشجویان واقع می شود و یا افرادی که به هر دلیلی فرصتی پیدا می کنند، برای این زمان ها باید برنامه داشت و طراحی کرد. و از آنجا که مساجد در محلات، مرکز امور فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی هستند ، باید نوع عملکردشان، تشویق کننده به حضور در مساجد باشد. 

مساجد هستند که انرژی انباشته شده جوانان در امور مختلف را جهت می دهند هم نشاط و سرزندگی آنان را تأمین می کنند و هم از جهات معنوی و عبادی آنان را غفلت ندارند. همچنین در مسائل علما و تحصیل رشد مضاعف برای آنان فراهم می کنند. 

باید فضای مساجد طوری باشد که در طول سال همه اقشار از کاری فارغ شدندبرای فعالیت دیگر ، خود را به مسجد برسانند و مدیران و اولیاء مساجد به خصوص مساجدی که کانون های فرهنگی هنری آنان فعال است با برنامه ریزی مناسبت و اجازه اقدام بدون تنگ نظری و ایراد گرفتن های بیجا، فرصت فعالیت سازنده برای همه اقشار به ویژه جوانان عزیز در فصول مختلف به خصوص تابستان فراهم کنند. 

تنوع کار را بالا ببرید تا سلایق مختلف جذب شوند، گاهی با فراهم کردن بازارهای کوچک محلی ابعاد اقتصادی محل هم پوشش داده می شود. 

گاهی برنامه ای مشترک بین چند مسجد در یک منطقه ارتباط بین مسجدها تقویت و شبکه نمازگزاران منطقه ای شکل می گیرد که می توانند حلقه های میانی راجع به موضوعیرا تشکیل دهند. اگر گروهی اندیشه ورز در مسجد بررسی محلی کنند چه کارس مفید است و کانون ها در همان زمینه کمک کنند، تحولی ایجاد خواهد شد. 

موارد فراوان و وقت کوتاه است از تصدیعی که شد عذرخواهم. مجدد از همه تشکر می کنم و از خدای تعالی مسألت می کنم در انتخابات پیش رو آنکه به مصلحت نظام، انقلاب و اسلام است برای ملت ایران تقریر شود. 

کد خبر 1768963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha