برخی از مشکلات جامعه معلول بی‌کفایتی و ترک فعل‌های مدیران است 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بخشی از مدیران با عرض معذرت بی‌کفایت و بی‌تدبیرهستند و برخی از مشکلات جامعه معلول بی‌کفایتی و ترک فعل‌های مدیران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) ساری ضمن سفارش بر تقوا و پرهیزگاری اظهار کرد: از بین چهار عید؛ جمعه، قربان، فطر و غدیر، عید غدیر از همه افضل است، این عید بزرگ را در پیش داریم و باید خدا را بر نعمت ولایت امیرالمومنان علی (ع) و فرزندانش شکرگزار باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگداشت عید سعید غدیرخم و روایت‌گری جریان غدیر وظیفه همگانی است، افزود: بچه شیعه باید بداند که در جریان غدیر چه گذشت، همه باید با پیام پیغمبراسلام حضرت محمدصطفی(ص) آشنا باشند، البته مهمتر از روایت درایت غدیر است، باید جشن‌های خیابانی برگزار کنیم، همراه با سرور، آذین‌بندی‌ها، محفل‌های مسجدی و خانگی، الحمدالله مواکب در بسیاری از شهرهای ایران و مازندران برپا می‌شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: سالروز دو میلاد خجسته؛ میلاد امام هادی (ع) و امام کاظم (ع) را پیش رو داریم، اینها در عصر و زمان خودشان پرچمدار ولایت و حجت خدا بر روی زمین بودند و پرچم را به دست دیگری سپردند تا به دست امام عصر (عج) برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، یاد شهید مظلوم آیت الله بهشتی و حادثه هفتم تیر، گفت: یکی از مهمترین نیازهای جامعه نیاز قضایی است، بنده از خادمان صادق و دست اندرکاران حوزه قضا تشکر دارم، البته نقائص، قصور و تقصیر هم ممکن است باشد که باز هم توصیه می‌کنیم که خود دستگاه قضا مراقبت بیشتری داشته باشند و این حوزه مقدس را سالم نگه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما در حوزه مدیریت امور چه اجرایی یا حوزه‌های دیگر شاهد اعتراض‌ها، انتقادات و مطالبات به حق مردم که به زمین مانده هستیم، بخشی از مدیریت‌ها مدیریت بی‌کفایت و بی تدبیر هستند که آسیب‌های جدی وارد کرده و مشکلاتی را که خیلی هم مهم نیست می‌بینیم که حل نشده است.

خطیب جمعه ساری اعلام کرد: در مازندران با این طبیعت و سرسبزی و استعداد بالا برای کشاورزی، پسماند بزرگترین آسیب است، سال‌های سال است که زباله‌های ساری را در آنطرف ساری بردیم، سالهاست که به غرب استان می‌برند، چقدر محیط زیست خراب شده، چقدر کرایه پرداخت کردیم، اما ۱۰ سال است که زباله‌سوز به سرانجام نرسیده، همین هزینه کرایه کافی بود تا این پروژه به اتمام برسد، این جز بی‌کفایتی چیزی نیست، در نوشهر و غرب مازندران نیز برای پسماند معضل داریم.

این مسئول گفت: ما در حوزه کشاورزی واقعا معضلات سال‌های نامتناهی را داریم، هنوز سوخت کشاورزان حل نشده، مسئله کود زراعت‌ها هم همینطور، در بازار آزاد است اما در تعاونی‌ها پیدا نمی‌شود، حداقل زیرساخت‌ها برای تولیدات کشاورزی را نتوانستیم فراهم کنیم، در حوزه نرخ و قیمت و تثبیت قیمت متناسب برای مرکبات و برنج معضل داریم و واردات در این زمینه را نتوانستیم به درستی مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه جمعیت، زاد و ولد، مشکلات ازدواج و نازایی واقعا شاهد ناکارآمدی هستیم در این زمینه مشوق‌هایی گفته شده از وام ازدواج تا چند فرزندی وجود دارد اما کسی توجهی نمی‌کند و اگر هم کم و بیش اعمال می‌شود همراه با تبعیض است.

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: ما ۳ میلیون زوج با مشکلات ناباروری داریم که باید درمان شوند، اما درمان هر کدام حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که ندارند، در گذشته برای کنترل جمعیت مجانی عقیم می‌کردند اما الان برای درمان نازایی هزینه نمی‌شود، در حوزه صنعت مشکل داریم، صنایع کشاورزی، تبدیلی، کوچک و بزرگ و دانش‌بنیان‌ها مشکل داریم که به‌نظر می‌رسد بخشی از این مشکلات معلول بی‌کفایتی و ترک فعل‌های مدیران است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: رئیس جمهور شهید در سفر آخر به مازندران فرمودند که ۱۰ نفر از مدیران باید تعویض شوند علتش قطعا ناکارآمدی است، اصلا چرا منصوب شدند؟ شاید اگر خوب بررسی می‌شد تعداد از این هم بیشتر بود، البته اینها باعث نمی‌شود که ما مدیران و کارکنان خوب و لایق را نبینیم چرا که پاکدست‌ها زیاد هستند.

خطیب جمعه ساری گفت: دستگاه قضایی می‌تواند در برخوردها کمک کند، جنگل‌ها، منابع طبیعی و منابع ملی ما در معرض تجاوز متجاوزان است، هر درخت از جنگل‌های مهم هیرکانی باید یک شناسنامه داشته باشد تا معلوم شود دست‌مایه چه اقداماتی قرار می‌گیرد این سرمایه عظیم باید خوب مدیریت شود.

کد خبر 1769004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha