تبیین اخلاق و اهمیت مشارکت؛ رسالت اهل منبر

ضرورت دارد اهل منبر معیارهای رییس جمهور اصلح را برای مردم و جامعه اسلامی به نحو احسن و مطلوب تبیین کنند؛ رعایت اخلاق از موضوعات مهمی که باید توسط اهل منبر تبیین شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، صحنه انتخابات ریاست جمهوری صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است.در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری باید اخلاق میان کاندیداها حاکم باشد.در همین راستا اقشار تاثیرگذار و اهل منبر لازم است که هواداران کاندیداهای انتخابات را به اخلاق مداری دعوت و مردم را برای حضور آگاهانه در پای صندوق های رای ترغیب نمایند. 

حجت الاسلام«احمد حاجی آبادی»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان موضوع رعایت اخلاق در انتخابات را یکی از موضوعات مهمی دانست که باید از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و هوادارانشان مورد توجه قرار گیرد و گفت: مسئله اخلاق در اسلام موضوع مهمی است، پیامبر(ص) دین خدا را  با اخلاق در جامعه معرفی و بیان کردند:« اِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق،من از آن جهت برانگیخته شدم که شرافت‌های اخلاقی را کامل کنم».

 امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در منطقه نیروهوایی بیان کرد: دین مبین اسلام تاکید کرده است که نباید آبروی مومن را برد و در این میان اهل منبر و ائمه جماعات می توانند با بیان آیات و روایات مردم و هواداران کاندیداها را به رعایت اخلاق و انتخاب اصلح دعوت کنند.

وی تبعیت از ولی فقیه، کارآمدی، اخلاق مداری از ویژگی های یک کاندیدای اصلح دانست و تصریح کرد: اگر اهل منبر معیارهای  رییس جمهور اصلح را برای مردم و جامعه اسلامی به نحو احسن و مطلوب تبیین کنند، قطعا مردم راه خود را انتخاب می کنند.

 تشویق مردم برای حضور حداکثری

حجت الاسلام«روح الله ایلکا» هم در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه امامین انقلاب همواره بررعایت اخلاق تاکید داشته اند،گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری و هوادارانشان نباید اخلاق را فدای کارهای گروهی و جناحی نمایند و اهل منبر و ائمه جماعات هم در روشنگری مردم نقش مهمی می توانند ایفا نمایند.

تولیت و امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) بیان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری و هوادارانشان تقوا و اخلاق را مورد توجه قرار دهند و در انتخابات پیش روی تقویت عزت و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی مورد توجه آنها قرار گیرد و معیارهای اخلاقی را در آستانه انتخاباتی رعایت کنند، زیرا این انتخابات در جامعه دینی برگزار می‌شود، از این رو کینه‌توزی‌ها، بداخلاقی‌ها برای جامعه اسلامی نازیبا است.

وی شهید آیت الله رییسی را نمونه و الگوی اخلاق مداری دانست و تصریح کرد: شهیدجمهور در انتخابات  ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با وجود بی اخلاقی هایی که در حق ایشان صورت گرفت، وارد حاشیه نشد و برای ایشان حفظ نظام و مردم مهم بود و هرگز خواسته شخصی و گروهی و حزبی را بر حفظ نظام و انقلاب ترجیح نداد و در طول سه سال به اندازه ۳۲ سال کار اساسی و زیر بنایی انجام داد،  ضرورت دارد که خدمات دولت سیزدهم توسط اهل منبر و ائمه جماعات به مردم تبیین شود.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) تشویق مردم برای حضور در انتخابات را موضوع مهمی دانست که باید مورد توجه اهل منبر قرار گیرد و خاطر نشان کرد: نظام ما نظامی اسلامی است و پشتوانه آن حضور مردم در عرصه‌های مختلف است، بنابراین تمام افراد صاحب تریبون، منبر و ائمه جماعات باید درباره اصل حضور در انتخابات مردم را تشویق و ترغیب کنند.

کد خبر 1769035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha