مردم باید در ثروت کشور سهیم باشند

زاکانی با بیان اینکه یارانه طلا گره گشایی معیشت مردم را درپی دارد گفت: معتقد به شریک کردن مردم در ثروت جامعه هستم بنده به این نگاه پایبندم و آن را می‌پسندم و اجرا خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان علیرضا زاکانی ,یکشنبه شب، سوم تیرماه در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالات مردمی با بیان اینکه در سفرهای استانی به قم و البرز و تبریز رفتم در مورد حرفه  پزشکی گفت: اگر برسم هفته ای سه ساعت می توانم بروم به حرفه پزشکی بپردازم وقتی در محیط پزشکی حاضر می شوم جان مجدد می یابم پزشکی هسته‌ای از بخش‌های پیشران پزشکی است.

یارانه طلا گره گشایی معیشت مردم

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اعتبار طلا می دهید یا مقدار طلا افزود:کشور ما ثروتمند و امکان خدمت فراهم است و نحوه برخورداری از این ثروت موجب شده بخشی از جامعه برخوردار و بخشی محروم بمانند. در توسعه رفاه ۷ بسته معرفی کردیم که یک بسته آن یارانه طلایی است که جای یارانه فعلی را نمی گیرد و یارانه فعلی نیز  حرکت در مسیر غالب‌ کالاهای مصرفی مردم ۴۰ درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در گره گشایی معیشت، یارانه طلایی، استادانه مصرف انرژی خانوار را هدف قرار داده که در غالب‌ بنزین، آب، گاز و برق است که ما کل مصرف انرژی خانوار را تقسیم بر کل جمعیت کشور می کنیم و آن عدد محاسبه و برای هر سرپرست خانوار یک حساب باز شده و معادل میزان انرژی که اختصاص به فرد دارد محاسبه و به هر فرد تقریبا ۶ گرم طلا می رسد و برای خانواده سه نفری ۱۸ گرم طلا می شود با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محاسبه می شود و هر چقدر مصرف نکند ذخیره و ما به ازای آن اعتبار طلا دریافت می کند و ۳ ماه به سه ماه محاسبه و به مردم پرداخت می شود و این اندوخته بدون دستبرد تورم است.

مبادله اعتبار یارانه طلا در بورس و خرید کالا

زاکانی تصریح کرد: این اندوخته برای اعتبار خرید کالا و معامله در بورس قابل استفاده است و رشد سالانه طلا به آن افزوده می شود و خاصیت آن این است واردات بنزین کاهش می یابد و قاچاق منتفی شده و تورم و نقدینگی کاهش می یابد و کسانی که بیش از این مصرف کنند یکجا از بازار متشکل مردم دریافت می کنند و در جایی از خود دولت با خدمت ویژه انرژی مورد نظر را دریافت کنند.

وی در مورد خواص طرح یارانه طلایی تصریح کرد: خواص یارانه طلا این است که بنزین ۱۵۰۰ می شود و برق و گاز هم همان قیمت است و از ماه اول ریاست جمهوری اجرا می شود و از ظرفیت قانون هدفمندی یارانه ها استفاده می شود و مردم بعنوان امکان در دسترس همه می توانند استفاده کنند و زندگی مردم را تغییر می دهد.
وی در ادامه گفت: توزیع عدالت گستری در کل کشور است، یارانه فعلی به ۹۰ درصد تعلق می گیرد، و ۱۰درصدی هستند که مستغنی هستند و ۹۰ درصد در جای خود باقی می مانند.

وی گفت: در حوزه سلامت ما بسته سلامت داریم که از وجوه هشتگانه در توسعه رفاه است و اساس آن پیشگیری از بیماری است و نکته دوم اینکه کسی که بیمار می شود غیر از دردبیماری درد دیگری نکشد، اساتید بزرگ این طرح را امضا کردند و توسعه شبکه بهداشت، بستری دهک های یک تا شش و سالمندان بالای ۶۰ سال در این طرح دیده شده اند در حوزه دندان پزشکی بسته ای در نظر داریم مردم در رابطه با دارو ۵۰ درصد فرانشیز پرداخت می کنند،یعنی پیرمرد و پپرزنی دغدغه درمان ندارند این امکانی فراهم می کند که شش میلیونی که بیمه ندارند بیمه مکمل برای شش دهک پیش بینی شود.

وی در تایید طرحش اظهار کرد: گفتم رقبای نامزد  در حرفه پزشکی این طرح را نقد کنید و همه تایید کردند حتی بسته یارانه طلا را نیز گفتند انقلابی در کشور است بسته یارانه از طریق  صرفه جویی می توانند اعتبار خود را افزایش دهند.

زاکانی خاطرنشان کرد: معتقد به شریک کردن مردم در ثروت جامعه هستم بنده به این نگاه پایبندم و آن را می‌پسندم و اجرا خواهم کرد. رییس‌جمهور نمی‌تواند کارشناس همه چیز باشد اما باید آگاهی جامع داشته باشد تا سرش کلاه نرود.

وی گفت: در حوزه معادن در بخش بهره‌مندی اجحاف می‌شود، با ۱۲۰ همت سرش را هم آوردند. میادین میوه و تره‌بار شهرداری ۳۰ تا ۷۰ درصد زیر قمیت بازار اقلام‌شان را می‌فروشند، در سال گذشته لیمو کیلویی ۶۵ هزار تومان در شهر فروخته می‌شد اما از کشاورز ۴۰۰۰ تومان خریداری می‌شدو دلال‌ها تا ۴۰۰ درصد سود روی اقلام می‌کشند و سود می‌کنند. 

زاکانی اظهار کرد: مردم تا پای صندوق رای می‌آیند و رای می‌دهند اما بعد از آن فراموش می‌شوند. مردم‌سالاری دینی باید در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گسترش یابد. مدل مردمی نظارت بر مسوولان را مبتنی بر اصول متعدد قانون اساسی استخراج کرده‌ایم. 

به دنبال نهادینه‌سازی  نظارت مردم بر مسوولان هستیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی دنبال دیوار کشیدن و جدا کردن مردم و مسئولان از یکدیگرند. چرا این کار را می‌کنید؟ این کار ظلم به مردم است.  به دنبال نهادینه‌سازی مشرف شدن  نظارت مردم بر مسوولان هستیم،در شهرداری این کار را در سال ۱۴۰۱ انجام دادیم و ۲۰۸۱ پروژه به مردم معرفی کردیم و ۹۹ درصد پروژه‌هایی که مردم انتخاب کردند، اجرا کردیم. مردم وقتی صداقت دیدند یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر پای کار آمدند و کار را همچنان در دست انجام دارند.

زاکانی گفت: برای باز شدن گره از حقوق کارگران و کارمندان هیچ راهی نداریم جز اینکه طبق قانون ظرف سه سال حقوق بازنشستگان با افراد شاغل همسان شود. در دولت خدمت در سال اول شروع کار، قانون را اجرا می‌کنم که ۱۷۵ همت پول می‌خواهد که پول آن همین الان وجود دارد، کشور کمبود پول ندارد بلکه نیاز به مدیر و انضباط مالی داریم. 

زاکانی در مورد تحریم ها گفت: راه تحریم، خنثی‌سازی از داخل کشور است نه التماس به تحریم‌کننده. در کنار مبارزه جدی در جهت رفع تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد ما در کرونا بعد از ساخت واکست کشورهای خارجی حاضر به فروش آن به ایران شدند.

زندانیان حبس ابد را در شهرداری به کسب درآمد رساندیم

زاکانی با اشاره به سامان دهی معتادان متجاهر تصریح کرد: ۶۰۰ زن زندانی را رای باز کردیم و به ۳۰۰ نفر از آنها خدمت می‌دهیم زندانیان حبس ابد را پیش خودمان آورده‌ایم تا درآمد کسب کنند و خرج خانواده‌شان را بدهند.

زاکانی گفت: با دادن تشویق در بافت‌های فرسوده و آسیب‌دار، مردم خودشان به سازنده مسکن تبدیل می‌شوند. در حوزه حمل و نقل عمومی، تهران در آستانه انقلاب است.

وی اظهارداشت: تعداد اتوبوس‌های تهران به ۷۵۰۰ اتوبوس افزایش می‌یابد که حدود ۳۵۰۰ اتوبوس برقی است. این اتفاق تا بهمن ۱۴۰۳ اتفاق می‌افتد. دو بار به وزیر کشور گفتم که اجازه دهد ما این طرح را برای کل کشور اجرا کنیم. 

انتقال پایتخت از تهران شدنی نیست

وی در مورد انتقال پایتخت از تهران افزود:  انتقال پایتخت از تهران نشدنی و قابل اجرا نیست اما انتقال دستگاه‌های دولتی از تهران، اجرا شدنی است، معاون اجرایی رییس‌جمهور از ما حمایت کرد و قول اجرایی شدن آن را داده است که کار را در حال پیگیری داریم.

زاکانی در مورد مسکن گفت: طی ۵ سال گره مسکن تهران را حل می‌کنیم. در شهرداری تهران مبایع‌نامه‌ای را برای ساخت ۲۷ هزار واحد را امضا کردیم تا ۲۷ هزار خانوار را صاحب‌خانه کنیم. فروش متری مسکن را هم در دست اجرا داریم. 

برخی کاندیداها از گذشته خود فرار می کنند 

وی در مورد سال های خدمت خود اظهارداشت: کارنامه ام مشخص است و برای  هر روزم حاضرم در طی ۴۵ سال جواب بدم که کجا بودم و چه کردم برخی کاندیدا از گذشته خود فرار می کنند خودم را نسبت با سایر نامزدها اصلح می دانم و تا آخر محکم هستیچم و اقتضای نهایی همان چیزی است که به صلاح کشور و مردم است.

کد خبر 1769401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha