تقویت هوش معنوی راه نجات از هلاکت در آخرالزمان

حجت‌الاسلام مرادی با تأکید بر ضرورت تقویت هوش معنوی، گفت: افرادی در حوادث قبل از ظهور دچار انحراف، تباهی و هلاکت می‌شوند که هوش معنوی غیرفعال دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مرادی عصر یکشنبه (۳ تیر) در افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به نحوه درست ارتباط‌گیری با جوانان، اظهار کرد: متاسفانه ناهنجاری اجتماعی زیاد است که ریشه آن در نداشتن مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی است که باید بیاموزیم.

وی تأکید کرد: سلامت معنوی چتر حمایتگر سه بعد دیگر سلامت است یعنی اگر بخواهیم سلامت جسمی، روانی و سلامت اجتماعی ایجاد و پایدار شود زیر چتر سلامت معنوی است.

مدرس جمعیت، خانواده و هوش معنوی افزود: اگر برای سلامت معنوی وقت نگذاریم تبدیل به انسانی بیمار خواهیم شد و متاسفانه والدین بیشتر در سلامت جسمی، روانی و اجتماعی هزینه می‌کنند و این یعنی فاجعه.

حجت الاسلام مرادی با بیان لزوم تقویت بعد سلامت معنوی انسان‌ها، تصریح کرد: اگر کسی بتواند در حوزه سلامت هر چهار بُعد سلامت (جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی) را همزمان و متناسب با هم رشد دهد این انسان می‌تواند در حوزه هوش معنوی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

مربی و پژوهشگر سبک زندگی اسلامی با تأکید بر ضرورت تقویت هوش معنوی، عنوان کرد: افرادی در حوادث قبل از ظهور دچار انحراف، تباهی و هلاکت می‌شوند که هوش معنوی غیرفعال دارند.

وی با اشاره به آموزه‌های قرآن و عترت از مهارت‌های تقویت هوش معنوی موج می‌زند، گفت: عزت نفس عمیق یکی از ویژگی‌های افراد با هوش معنوی فعال است.

حجت الاسلام مرادی افزود: اگر می‌خواهید مخاطب و نسل و جامعه شما مستحکم، قوی، هدفمند و خردمند شوند باید هوش معنوی آنان را تقویت کنیم و این شدنی است چون ما منابعی به عنوان قرآن و عترت داریم مبادا دیگران در پروژه تسخیر از ما پیش بیفتند و فرزندان ما منحرف شوند.

کد خبر 1769404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha