ساماندهی ۱۵ هزار نفر در شعب اخذ رای خراسان جنوبی

طالبی گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی همزمان با ۸ تیرماه، آرای مردم را اخذ خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمد رضا طالبی امروز (۵ تیر) در برنامه زنده پرسمان اظهار داشت: استان خراسان جنوبی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آمادگی دارد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از تشکیل ۲۹ هیئت اجرایی انتخابات در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۱ هیئت اجرایی در مراکز شهرستان ها و ۱۸ هیئت اجرایی در بخش‌های مستقل داریم.


طالبی با بیان اینکه ۷۷۲ شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است، افزود: ۴۰۴ شعبه ثابت، ۳۶۸ شعبه سیار، ۳۵۲ شهری و ۴۳۰ شعبه هم روستایی است.


وی افزود: نسبت به انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ (مجلس شورای اسلامی) ۶ شعبه اخذ رای در استان اضافه شد تا مردم برای رای دهی در صف های طولانی معطل نشوند. 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه در خصوص تعیین افراد شعب اخذ رای اضافه کرد: به طور میانگین برای هر شعبه اخذ رای ۲۰ عامل اجرایی و ناظر داریم که در مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شعب اخذ رای هستند که ساماندهی شده‌اند.


وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ ناظر انتخاباتی، امنیت انتخابات را تامین می کنند، ادامه داد: یکی از مولفه‌های مهم انتخابات، امنیت انتخابات است که تاکنون مشکل امنیتی خاصی در سطح استان نداشته‌ایم.


وی از تشکیل کمیته های آموزش و پژوهش، سیاسی، حقوقی، فناوری، اطلاع رسانی و تبلیغات، حراست، مالی و پشتیبانی در جریان انتخابات خبر داد و افزود: کمیته هیئت بازرسی با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری هم تشکیل و بر روند انتخابات نظارت انجام می‌شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به بُعد نظارتی قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: ما یکسری تخلفاتی در انتخابات داریم که منجر به جرم است و مردم اگر قانون شکنی و یا جرمی مشاهده کردند، می توانند به دادگستری ها و یا هیئت نظارت مراجعه کنند و گزارش های خود را ارائه دهند.


طالبی با اشاره به رای اولی‌ها، گفت: یک شور و حال خوبی در بین رای اولی ها در استان خراسان جنوبی وجود دارد و امیدواریم رای اولی‌ها پر شورتر از بقیه در ساعات اولیه رای گیری در شعب اخذ رای حضور داشته باشند.


وی افزود: ما ارتباطات تمام شعب اخذ رای را به جز دو شعبه سیار را چک کرده‌ایم لذا ما نگرانی بابت ارتباطات برای استعلامات نداریم.


وی با اشاره به بایدها و نبایدهای انتخاباتی، عنوان کرد: در موضوع قانون انتخابات و به ویژه قانون انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده که نباید از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای تبلیغات فرد خاصی استفاده شود.


 

کد خبر 1769747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha