رونمایی از ترجمه هشت‌زبانه خطبه غدیر در دانشگاه تهران

لوح فشرده ۸ زبانه خطبه غدیر که توسط استودیو رسانه کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ترجمه و گویاسازی شده است، در جشن غدیر با حضور دانشگاهیان دانشگاه تهران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جشن عید غدیر که با حضور دانشگاهیان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک این عید اکبر گفت: نویسنده کتاب ارزشمند الغدیر بر گردن همه ما حق دارند و این کتاب ارزنده حاصل فعالیت بسیار ارزشمند علامه امینی است.
رئیس دانشگاه تهران، واقعه مهم تاریخی غدیر را از منظر حوزه‌های مختلف دین‌شناسی و الهیات، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، روانشناختی، مباحث فلسفی و تاریخی و غیره قابل بررسی دانست و بر نگاه فعال، پویا و فرازمانی به واقعه غدیر خم و تفکر در درس‌های غدیر تاکید کرد و گفت: واقعه غدیر آموختنی‌های بسیاری دارد.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: هزینه‌های جدیدی را برای آموختن خودمان در زندگی می‌پردازیم در حالی که با خواندن تاریخ به راحتی می‌توانیم از بسیاری از هزینه‌ها جلوگیری کنیم.
همچنین در این مراسم، دکتر حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر، دکتر سید صادق موسوی نویسنده کتاب «تمام نهج‌البلاغه» و آقای عبدالکریم بی‌آزار شیرازی درباره اهمیت رویداد غدیر سخنرانی کردند.
در آغاز این مراسم نیز دکتر فاطمه ثقفی، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران در سخنان کوتاهی، گزارشی از برگزاری جشن غدیر ارائه کرد و گفت: این جشن با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه و با هماهنگی کتابخانه مرکزی انجام می‌شود.
در این مراسم همچنین کتاب «تمام نهج‌البلاغه»، تألیف و گردآوری سید صادق موسوی، کتاب «هزار و یک فضیلت» و کتاب «تفسیر امیربیان» تألیف محمدرضا رمزی اوحدی و همچنین لوح فشرده ۸ زبانه خطبه غدیر که توسط استودیو رسانه کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ترجمه و گویاسازی شده است، رونمایی شد.

کد خبر 1769768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha