چالش جدید ارتش اسرائیل،کمبود نیرو برای ادامه جنگ

با ادامه جنگ غزه، ده‌ها سرباز ذخیره اعلام کرده‌اند که حتی اگر مجازات شوند به خدمت سربازی در غزه باز نخواهند گشت و همین امر ارتش اشغالگر را با کمبود نیرو مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، وب سایت اسرائیلی «والا» اعلام کرد: ارتش اسرائیل از کمبود سرباز رنج می‌برد و به دنبال تشکیل تیپ جدیدی برای انجام ماموریت‌های مختلف است.

این وب‌سایت افزود:  ارتش نام این لشکر را «لشکر دیوید» خواهد گذاشت و شامل سربازان زن و مردی که به سن معافیت رسیده‌اند، داوطلبان و اعضای حریدیم خواهد بود و بنابراین ارتش ممکن است بتواند ۴۰ هزار سرباز را جذب کند.

این وب‌سایت به نقل از منابع ارتش اسرائیل اعلام کرد: جذب جنگنده‌ها ممکن است به چندین کار از جمله امنیت مرزی و کرانه باختری و جنگ چند جبهه در آینده کمک کند.

وب سایت اسرائیلی همچنین گزارش داد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در میان سربازان ذخیره، نگرانی از بازگشت اسرائیلی‌ها به زندگی عادی خود در زمانی که سربازان به جنگ ادامه می دهند، وجود دارد.

در این نظرسنجی‌ها تاکید شده است که سربازان از وضعیت عدم اطمینان در مورد ادامه خدمت و تحمل بار سنگین جنگ انتقاد دارند.

این وب سایت گفت: نگرانی زیادی در میان سربازان ذخیره به دلیل ترس از عواقب ادامه جنگ بر زندگی شخصی، خانوادگی و کاری آنها وجود دارد.

سربازان اسرائیلی عقب‌نشینی می‌کنند

در همین راستا، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گزارش داد: ده‌ها سرباز ذخیره اعلام کردند که حتی اگر مجازات شوند به خدمت سربازی در غزه باز نخواهند گشت.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند: با توجه به ادامه جنگ غزه، جایی که نیروهای اشغالگر طی ماه‌های گذشته متحمل خسارات سنگینی شده‌اند، ماهانه صدها سرباز ذخیره ارتش اسرائیل بدون اطلاع فرماندهان خود به خارج از کشور می‌روند.

مجمع عمومی کنست رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه پیش نویس قانونی را که به طور موقت سن معافیت از خدمت ذخیره ارتش را افزایش می‌دهد، تصویب کرد.

روزنامه هاآرتص نوشت: هدف از این پیش نویس قانونی جلوگیری از اخراج سربازان ذخیره نزدیک به سن معافیت است که در حال حاضر در جنگ شرکت می‌کنند.

از سوی دیگر، داده های اعلام شده ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که تعداد کشته شدگان نوار غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به ۶۶۵ سرباز و افسر رسیده است.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که سه هزار و ۸۹۴ افسر و سرباز از آغاز جنگ مجروح شده اند که یک هزار و ۹۷۷ نفر در نبردهای زمینی هستند.

کد خبر 1769790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha