نشاط مسجدی؛ دائمی و انسان‌ساز

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد نشاط در مسجد را دائمی و انسان ساز دانست و گفت: اعتقاد داریم نشاط واقعی با حضور در مسجد به دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کریم لایقی اصل» ظهر امروز در آئین افتتاحیه اوقات فراغت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «مسجد، کانون نشاط» که در شهرستان مارگون برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر خم، اظهار کرد: در روز غدیر پیامبر گرامی (ص) اسلام دست امام علی علیه السلام را بالا برد و ایشان را به عنوان ولی و جانشین خود معرفی کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنها اجازه ندادند که حتی یک روز از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) بگذرد و بین مسلمانان تفرقه انداختند تا واقعه غدیر به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در زمینه غدیر، افزود: معظم له در نشستی که با تعدادی از هم‌وطنانمان از جمله جمعی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند، شاخصه‌های را معرفی کردند که در واقعه غدیر خم پیامبر گرامی اسلام(ص) شخص را به عنوان ولی مسلمین معرفی کرد و مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین شاخص‌ برای مردم معرفی کردند، در غدیر خم با تکیه بر وحی و اراده الهی، شخص معرفی شد و روز گذشته مقام معظم رهبری تکیه بر عقل و اراده ملی دارند و در واقع تبلور دینی را به ما گوشزد کردند.

لایقی اصل ادامه داد: توقع می‌رود که همه ما پشت سر مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین گام برداریم و متناسب با شاخصه‌هایی که معرفی فرمودند، کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم که در این راستا تکلیف نخست ما مشارکت حداکثری است و در گام بعد کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه ما به نوعی سربازان امام زمان (عج) هستیم و باید بتوانیم به بهترین نحو این وظیفه سربازی خود را انجام دهیم و در مسیر ولایت و رهبری حرکت کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون ما شاهد هستیم که دانشجویان آمریکایی عکس مقام معظم رهبری را بر سردر کاخ سفید یا در منازل خود آویزان می‌کنند و ایشان را رهبر خود می‌دانند، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که حکومت شیعه مسلمان ما مقبولیتی برای آنها دارد و ما نیز باید کاری کنیم که وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

لایقی اصل در ادامه، اظهار کرد: در زمینه اوقات فراغت طرحی با عنوان «مسجد، کانون نشاط» در دستور کار قرار دارد، زیرا اعتقاد داریم نشاط واقعی با حضور در مسجد به دست می‌آید، از طرفی نشاطی که یاد و نام خدا در آن باشد ارزشمند بوده و نشاط‌هایی که در پارک‌ها و خیابان‌ها به دست می‌آید، موقتی بوده و زودگذر است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد نشاط در مسجد را دائمی و انسان ساز دانست و ادامه داد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کند تا در تابستان امسال طرح اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط» را در حدود ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری به مرحله اجرا درآورد.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قالب این طرح با ورود به سامانه «بچه‌های مسجد» برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی، اردویی و مهارت آموزی خود را اعلام می‌کنند.

لایقی اصل خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم جهت حضور خانواده‌ها و فرزندان در مساجد و همچنین شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری این مکان‌ها، همکاری لازم را داشته باشیم، زیرا حضور فرزندان در مساجد به خانواده‌ها آرامش می‌دهد و از سرگردانی آنها در کوچه و خیابان جلوگیری می‌کند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر خانواده‌ها تلاش می‌کنند که فرزندان آنها تربیت اسلامی و انسانی پیدا کنند، باید مسیر حضور نوجوانان و جوانان آنها در مسجد با حضور روحانیون و ائمه جماعت کارآزموده و به روز طی شود.

وی تاکید کرد: به نظر بنده شهرستان مارگون در سال‌های آینده یکی از قطب‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل حضور نیروهای فرهنگی قوی و پای کار و مسئولیت پذیر خواهد بود.
لایقی اصل افزود: آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از رویگردانی از مسجد بوده و اگر فرزندان در مساجد به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشغول باشند، هیچ گاه وقت خود را در کوچه و خیابان به بیکاری تلف نمی‌کنند.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر خانواده‌ها فرزندان خود را با مسجد آشنا کنند، فرزندان آنها گرفتار معضلات اجتماعی نخواهند شد و خانواده‌ها نیز احساس امنیت و آرامش می‌کنند.
کد خبر 1769861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha